25 października nastąpiło uroczyste oddanie do użytku fabryki za 1,4 mld euro, ale praktycznie zaczęła produkcję we wrześniu. Początkowo założono jej moc produkcyjną na 150 tys. pojazdów rocznie.

Nitra przejmie produkcję modelu Discovery, ale może też wytwarzać drugi model w związku z niepewnością, czy władzom w Londynie uda się dojść do porozumienia z Brukselą o warunkach rozstania. Wortberg dodał, że nie podjęto jeszcze decyzji o drugim modelu.

- Dla JLR zasadnicze znaczenie ma znalezienie rozwiązania między Unią i W. Brytanią, aby nie doszło to twardego brexitu - powiedział dziennikarzom. - Zaczynamy tu z jednym modelem produkowanym na jedną zmianę. W listopadzie zaczniemy zatrudniać pracowników na drugą zmianę, która powinna ruszyć w II półroczu 2019. Moc produkcji 100 tys. sztuk rocznie powinna zostać osiągnięta w 2020 r. - dodał.