fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Mieszkaniowe

Deweloper urządzi ci parapetówkę

Stacja Kazimierz - inwestycja w Warszawie
Materiały Inwestora
Internet, dni otwarte, pikniki, targi. Jak jeszcze firmy promują swoje osiedla?

Jakie działania reklamowe i marketingowe są najbardziej skuteczne na rynku mieszkaniowym? Na co stawiają deweloperzy? Sondę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl.

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp.:

Najlepsze efekty przynoszą promocje cenowe prowadzone w oparciu o wyszukiwarki internetowe, portale nieruchomości czy reklamy banerowe. Te ostatnie, dzięki możliwościom targetowania, są w stanie z dużą precyzją dotrzeć do potencjalnego klienta i zachęcić do odwiedzenia strony www, gdzie analizowane są zachowania użytkowników. Ponadto oferowane rozliczenia kampanii pozwalają na testowanie nowych rozwiązań z gwarancją założonego ruchu na stronie bez konieczności inwestowania większego budżetu.

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord:

Imprezy w rodzaju dni otwartych to dla nas idealna okazja do zaprezentowania oferty szerszemu audytorium. Nieformalna atmosfera sprzyja bliższemu poznaniu się, a tym samym umożliwia stworzenie oferty szytej na miarę. Klienci chętnie zawierają umowy. Zdarza się również, że wracają do nas kilka dni po wydarzeniu.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service:

Jedną z najskuteczniejszych form komunikacji marketingowej w branży deweloperskiej jest marketing 360. Współczesny konsument jest ciągle obecny online (social media, blogi, portale branżowe), ale także prowadzi życie offline (prasa, tv, radio, bilbordy).

Model marketingu 360 pokazuje, że komplet działań online i offline jest dziś najbardziej skuteczny. Ważne tylko, by komunikacja marki była spójna (hasła, stylistyka). To zwiększa efektywność kampanii. Staramy się na bieżąco monitorować najnowsze trendy marketingowe, odpowiednio reagować i dopasowywać przekaz do klientów.

Yael Rothschild, prokurent Mill-Yon Gdańsk:

Koncentrujemy się na obecności w internecie. To dla większości klientów pierwszy kontakt z inwestycją. Dbamy również o fachowy personel, który pomaga w wyborze mieszkania i przeprowadzeniu formalności. Najbardziej nas cieszy, że wielu klientów trafia do nas z polecenia osób, które już kupiły mieszkanie w jednej z naszych inwestycji. Na przykład w Aura Park część klientów kupuje kolejne mieszkanie.

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom:

Wszystko zaczyna się od dobrego produktu, nad którym w naszej firmie czuwa własne studio architektoniczne i pion realizacji inwestycji. Wszystkie nasze działania mają na celu budowanie długofalowych relacji z klientami. W komunikacji marki liczy się przede wszystkim dialog z klientem. Miejscem takich rozmów coraz częściej jest internet i social media, ale nasza komunikacja odbywa się wielokanałowo. Informacje zwrotne przekazywane bezpośrednio pozwalają szybko udoskonalać nasze produkty. Klienci mają możliwość poznawania swoich przyszłych sąsiadów, umówienia się na wspólny trening lub spacer z psem wzdłuż Odry. W ten sposób budują się społeczności sąsiedzkie. To często szansa, aby życie osiedlowe zaczęło się toczyć długo przed zakończeniem budowy.

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic:

W przypadku naszych inwestycji największe znaczenie mają trzy kanały dotarcia do klienta: outdoor, internet i relacje, jakie zbudujemy z klientami. Realizujemy inwestycje  w atrakcyjnych lokalizacjach. W związku z tym najistotniejsze jest odpowiednie oznakowanie terenu inwestycji i usytuowanie reklamy zewnętrznej w najbliższym sąsiedztwie tak, żeby potencjalni klienci wiedzieli, że w tym miejscu powstaje osiedle.

Drugim kanałem jest internet, najistotniejszy w tej chwili sposób dotarcia do nabywców, który w ciągu ostatnich dziesięciu lat zyskał na sile i praktycznie wyparł reklamę prasową. W każdej inwestycji mamy kilkudziesięciu klientów, którzy kupują kolejne mieszkanie lub kilka mieszkań i rekomendują zakup rodzinie oraz znajomym.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest:

Najbardziej skuteczne są różnego rodzaju działania w internecie - profesjonalna strona internetowa inwestycji, pozycjonowanie w wyszukiwarkach, bannery reklamowe, ogłoszenia na portalach nieruchomościowych, fanpage na portalach społecznościowych, Ważne jest także odpowiednie oznakowanie terenu inwestycji.

Mirosław Łoziński, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa:

Dla potencjalnego nabywcy bardzo istotną formą komunikacji marketingowej jest dobrze przygotowane biuro sprzedaży, reklama zewnętrzna i wizualizacje inwestycji. Działania, które podejmujemy wraz z naszymi partnerami służą dotarciu do bardzo szerokiej grupy odbiorców, dlatego też decydujemy się na reklamy radiowe w najlepszym czasie antenowym i szeroki mailing do wybranych baz klientów. Niezwykle istotna jest również dobra przejrzysta i na bieżąco aktualizowana strona internetowa inwestycji.

Marcin Liberski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Atlas Estates:

Większość potencjalnych nabywców poszukuje mieszkań w internecie. Dlatego też z naszą ofertą staramy się docierać przede wszystkim poprzez różnego rodzaju internetowe kampanie reklamowe. Są to zarówno działania pozycjonujące naszą ofertę w wynikach wyszukiwania, jak również bannery reklamowe w najczęściej odwiedzanych portalach internetowych.

O nowej ofercie klienci mogą się dowiedzieć również z prowadzonych przez nas działań marketingowych w mediach społecznościowych. Często łączymy kampanie banerowe z wydarzeniami odbywającymi się w biurach sprzedaży na terenie realizowanych inwestycji. To np. dni otwarte. Takie połączone działania przynoszą najlepsze efekty.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding:

Reklama w branży deweloperskiej wykorzystuje dokładnie te same narzędzia, co każda inna reklama. Najskuteczniejsze są różne działania przeprowadzane równolegle. Marketing internetowy ma ogromne znaczenie, ponieważ internet jest kanałem komunikacji, dzięki któremu możemy bardzo szybko dotrzeć do potencjalnych klientów.

E-mailing, social media, w których zamieszczamy wszelkie informacje o promocjach i inwestycjach, a także SEO, SEM, e-PR, czy landing page to doskonałe formy komunikacji. Odpowiednio wypozycjonowana strona internetowa daje nam gwarancję, że reklama trafi do wielu osób. Na wizerunek firmy pracują także, tzw. reklamy outdoorowe, spoty radiowe, ogłoszenia w prasie, czy telewizji. Dobrym rozwiązaniem są również dni otwarte na terenie osiedli, podczas których klienci często mogą liczyć na preferencyjne warunki zakupu.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska:

W komunikacji marketingowej używamy szerokiej gamy kanałów dotarcia, jednak w procesie typowej promocji pro sprzedażowej kładziemy duży nacisk na kanały internetowe. Chętnie angażujemy się także w projekty promujące markę. Staramy się również organizować i wspierać przedsięwzięcia adresowane do mieszkańców i najbliższych sąsiadów, jak parapetówka na Kolskiej.

Ewelina Krosta, reprezentująca WAN:

Najskuteczniejszymi formami marketingu w naszej firmie jest promocja oferty na portalach ogłoszeniowych o tematyce nieruchomości, mailingi i banery. Zainteresowanie zakupem zdecydowanie wzrasta, gdy wprowadzamy promocję, w której oferujemy obniżkę cen mieszkań.

Jerzy Kłeczek, specjalista ds. marketingu w Activ Investment:

Od dłuższego czasu niemal wszystkie działania marketingowe dotyczące oferty mieszkaniowej prowadzimy przez internet. W przypadku naszej firmy są one najbardziej skuteczne. Wyjątkiem są lokalne działania outdoorowe w postaci banerów na placach budowy poszczególnych inwestycji.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA