Reklama

Prof. Wiesław Wiktor Jędrzejczak: Promieniowanie z komórki nie przenika do mózgu

Wpływ technologii 5G na organizm człowieka nie jest na razie zbadany, ale największe obawy dotyczą raczej wojny informacyjnej, a nie skutków dla zdrowia – mówi prof. Wiesław Wiktor Jędrzejczak, hematoonkolog.

Aktualizacja: 20.01.2020 18:28 Publikacja: 20.01.2020 18:08

Nie ma dowodów, że używanie telefonów komórkowych jest niebezpieczne. Promieniowanie nie przeniknęło

Nie ma dowodów, że używanie telefonów komórkowych jest niebezpieczne. Promieniowanie nie przeniknęłoby do mózgu.

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

Jesteśmy w przededniu wejścia sieci komórkowej 5G, która stanowi podobno zagrożenie dla zdrowia człowieka. Czy jest się czego bać?

Technologia 5G, podobnie jak inne technologie komunikowania, wykorzystuje promieniowanie elektromagnetyczne, które także wykorzystujemy w codziennym życiu, chociażby patrząc na siebie nawzajem. Głównym oddziaływaniem promieniowań elektromagnetycznych, które nie mają zdolności jonizacji, jest efekt cieplny. Może więc ono ogrzać albo, jak w kuchenkach mikrofalowych, coś ugotować.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Materiał Partnera
Czy można wykryć, że pracę napisała AI? Nauczyciele akademiccy vs. ChatGPT
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Materiał Partnera
Zegar biologiczny. Co naprawdę decyduje o naszej produktywności?
Nauka
Jak urozmaicić spacery i biegi? Eksperci mają niecodzienny pomysł. „Zaczynać powoli”
Materiał Partnera
Język natury. Źródła jako świadkowie zmian klimatu i działalności człowieka
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Materiał Partnera
Od nikotyny po alzheimera. Nowy model receptorów może zmienić badania nad mózgiem
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama