Reklama

Autyzm: Nadmiar bodźców też jest barierą

Coraz więcej sklepów wprowadza udogodnienia dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Aktualizacja: 07.01.2019 22:14 Publikacja: 07.01.2019 16:39

Osoby dotknięte autyzmem są wrażliwsze na głośne dźwięki

Osoby dotknięte autyzmem są wrażliwsze na głośne dźwięki

Foto: Adobestock

Agresywne reklamy, głośne komunikaty, natarczywe hostessy i migające ekrany – to dla osoby neurotypowej nieco irytująca, ale akceptowalna rzeczywistość dużych sklepów czy centrów handlowych. Ktoś dotknięty autyzmem czy zaburzeniami z jego spektrum może je jednak odbierać jako kakofonię nieprzyjemnych dźwięków i efektów wizualnych, które potrafią mocno przestraszyć i spowodować silny stres. Dlatego tak wielu z nich niemal ogranicza wizyty w sklepach wielkopowierzchniowych, kinach czy urzędach, co wyklucza ich z normalnego życia.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Materiał Partnera
Czy można wykryć, że pracę napisała AI? Nauczyciele akademiccy vs. ChatGPT
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Materiał Partnera
Zegar biologiczny. Co naprawdę decyduje o naszej produktywności?
Nauka
Jak urozmaicić spacery i biegi? Eksperci mają niecodzienny pomysł. „Zaczynać powoli”
Materiał Partnera
Język natury. Źródła jako świadkowie zmian klimatu i działalności człowieka
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Materiał Partnera
Od nikotyny po alzheimera. Nowy model receptorów może zmienić badania nad mózgiem
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama