Sprzedażą akcji zajmą się banki Morgan Stanley oraz Goldman Sachs. Wg ekspertów wartość oferty wyniesie ok. 25 mld dolarów. Byłby to największy debiut firmy technologicznej od czasów Alibaby - zajmującej się handlem elektronicznym spółki, która z podobnym wynikiem weszła na giełdę w 2014 roku.

Snapchat to aplikacja na smartfona, dzęki której możemy robić zdjęcia i krótkie filmy oraz udostępniać je znajomym na bardzo krótki okres czasu.

Inwestorzy narzekają, że jedynym źródłem zysków firmy są reklamy. W zeszłym roku było to ok. 60 mln dolarów, w tym ponad sześć razy więcej – 366 mln. Wartość firmy, po dofinansowaniu ze strony m.in. Sequoia Capital wynosi obecnie 17, 8 mld dolarów.

Snapchat ma ponad 100 mln użytkowników na całym świecie. W USA ich liczba szacowana jest na 58, 6 mln, w przyszłym roku wrosnąć ma do 66,6 mln. Ponad 60% korzystających z aplikacji to osoby w wieku 13-24 lat. Znaczy to, że Snapchat jest idealnym narzędziem dotarcia z reklamą do pokolenia milenialsów.

Snap Inc ma zamiar inwestować w nowe, rzeczywiste produkty. Na rynku pojawią się okulary z wbudowaną kamerą. Za jej pomocą użytkownicy będą mogli nagrywać 10 sek. filmiki, ukazujące świat z ich perspektywy. Okulary będą oczywiście zintegrowane z smartfonem, który wyśle film do naszych znajomych.