Pod względem posiadania mobilnych urządzeń i wykorzystywania ich do oglądania materiałów rozrywkowych nie tylko dorównujemy bardziej dojrzałym rynkom Europy Zachodniej, ale często nawet je wyprzedzamy – wynika z raportu S&P Global Market Intelligence firmy SNL Kagan.
Aż 83 proc. polskich internautów ma smartfona, 53 proc. – tablet, a 41 proc. – smart TV. To odsetki porównywalne do krajów Europy Zachodniej (najwyższy odsetek internautów korzystających ze smartfona i tabletu mają Włochy: odpowiednio 94 i 71 proc., a smart TV najwięcej jest procentowo właśnie w Polsce i we Francji: 41 proc.).
Jesteśmy też dość niespodziewanie zwolennikami VoD. Sześciu na dziesięciu polskich internautów korzysta z jakieś formy internetowego VoD: czy to należącego do nadawców (jak Player, Ipla czy TVP VoD), czy do operatorów płatnej telewizji. Odstajemy jednak pod względem częstotliwości korzystania z takich usług. Tylko 18 proc. widzów VoD przyznaje, że sięga po nie przynajmniej raz w tygodniu, podczas gdy w Niemczech, Francji, we Włoszech i w Wielkiej Brytanii analogiczne odsetki wahają się między 25 i 44 proc. (to Wielka Brytania).
Polacy na tle innych europejskich nacji niezwykle chętnie oglądają za to materiały wideo strumieniowane w Internecie na komputerach stacjonarnych. Deklaruje tak aż 41 proc. posiadaczy mobilnych urządzeń smart tv (a w Niemczech, Francji, we Włoszech i w Wielkiej Brytanii odsetki wahają się od 13 do 20 proc.). Chętnie streamingujemy też materiały ze stron operatorów usług telewizyjnych (deklaruje to 28 proc. użytkowników sieci) oraz kupujemy i wypożyczamy materiały wideo w Internecie (zarówno w formie streamingowanej, jak i plików do pobrania).
Co ciekawe, wypadamy także bardzo wysoko, jeśli chodzi o odtwarzanie internetowych serwisów wideo na smart TV. Robi tak aż 43 proc. właścicieli takich telewizorów, podczas gdy np. we Francji jest to 15 proc., we Włoszech: 20 proc., w Niemczech: 27 proc., a w Wielkiej Brytanii: 34 proc.