fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Głos i oko zamiast haseł

Prawie połowa Europejczyków chciałaby
Bloomberg
Prawie połowa Europejczyków chciałaby zastąpić kody PIN swoimi danymi biometrycznymi.

Słowacki oddział TMobile udostępnił swoim abonentom możliwość weryfikacji głosowej. W trakcie rozmowy z konsultantem nie trzeba podawać kodu abonenta, hasła czy numeru PESEL, bo system automatycznie rozpoznaje klienta po głosie, o ile ten wcześniej zgodził się na takie rozwiązanie i pozostawił próbkę swojego głosu. Telekom ten jest jednym z pierwszych, który zainwestował w innowacyjną technologię.

Pionierski projekt

W Polsce rozwiązanie to było testowane w 2011 roku, ale wyłącznie w zastosowaniach wewnętrznych TMobile.

Co ciekawe, na Słowacji weryfikacja głosu nie wymaga od abonenta podawania specjalnie określonej formułki, która jest przez system biometryczny analizowana i porównywana z nagranym wzorem. Głos jest rozpoznawany po prostu w trakcie rozmowy z konsultantem. Tak nowoczesną technologię wykorzystują już Tatra Banka, ING w Rumunii oraz Barclays.

Polska nie musi się jednak wstydzić – pod względem wykorzystania technologii biometrycznych n...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA