„Rz" była też ogólnopolskim dziennikiem codziennym, którego całkowita sprzedaż w marcu spadła najmniej. Łączna średnia dzienna sprzedaż pięciu największych dzienników wynosiła w marcu 724,8 tys. egz. i była o 5,2 proc. niższa niż rok wcześniej – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących sprzedaż ogółem.

Najwięcej egzemplarzy sprzedawał bulwarowy „Fakt": 299,8 tys. egz., i było to o 5 proc. mniej niż marcu 2015 roku. Sprzedaż „Gazety Wyborczej" spadłą najbardziej – o 8,3 proc. do 145,7 tys. egz., a bulwarowego „Super Expressu": o 3,2 proc. do 143,4 tys. egz. Kolejna była „Rz" z najniższym spadkiem w segmencie – jej sprzedaż wynosiła 55,3 tys. egz. i była o 1,6 proc. niższa niż rok wcześniej. „Dziennik Gazeta Prawna" stracił 5,6 proc., a jego sprzedaż wynosiła 43,2 tys. egz.

Zupełnie inaczej sytuacja wyglądała, jeśli chodzi o e-wydania, których sprzedaż nieustannie rośnie. E-wydań cztery największe tytuły (bez „Super Expressu", który nie ma ich w ofercie) sprzedały łącznie 23,6 tys. i było to o 11,6 proc. więcej niż w marcu 2015 r. Najszybciej rosła sprzedaż elektronicznych edycji „Rzeczpospolitej" – o 16,2 proc. i była ona tez najwyższa wśród wszystkich tytułów: wynosiła 11,1 tys. egz. Kolejny był „Dziennik" z 10,3 tys. egz. (wzrost o 13,4 proc.), a następne: „Gazeta Wyborcza" (2 tys. egz., spadek o 12,4 proc.) oraz „Fakt (212 egz., spadek o 13,5 proc.).

W całym I kwartale łączna sprzedaż pięciu największych gazet codziennych obniżyła się o 4,9 proc. do 707,7 tys. egz., ale sprzedaż e0-wydań w tej puli wzrosłą o 10,9 proc. do 23,6 tys. egz.