Cyfrowa muzyka w natarciu

Już prawie pół miliona Polaków płaci serwisom takim jak Spotify czy Tidal. Pomimo to sprzedaż klasycznych płyt niemal nie spada.

Aktualizacja: 04.04.2016 21:31 Publikacja: 04.04.2016 21:00

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak now Piotr Nowak

Polski rynek muzyki wzrósł w ubiegłym roku o 3,59 proc., a jego wartość detaliczna (wraz z marżami pobieranymi przez sklepy i VAT) sięgała już 430,9 mln zł – wynika z danych ZPAV. Z tej kwoty aż 95,4 mln zł stanowiły wpływy z muzyki cyfrowej, które wzrosły rok do roku o prawie 20 proc.

Co ciekawe, stabilna była wciąż sprzedaż płyt na nośnikach (obniżyła się rok do roku zaledwie o ok. 0,5 proc., a sprzedało się ich już prawie 9 mln). – W Polsce przez ostatnie cztery lata sprzedaż płyt była stabilna, podczas gdy na przykład w Skandynawii gros wpływów pochodzi z muzyki cyfrowej. Płyty dobrze sprzedają się jednak także we Francji i Niemczech, w Wielkiej Brytanii ostatnio widać tendencję powrotu do ich zakupu – mówi Piotr Kabaj, prezes Warner Music w Europie Wschodniej i w Polsce oraz wiceprzewodniczący ZPAV.

Pozostało 88% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji
Media
Masowy protest dziennikarzy w Grecji. „Nie stać nas na utrzymanie rodzin”