Onet inwestuje w wideo

Internetowa grupa Onet, która będzie współtworzyć jedną z nowych naziemnych stacji telewizyjnych - Zoom TV, uruchamia w sieci własne programy wideo.

Publikacja: 24.02.2016 14:23

Onet inwestuje w wideo

Foto: Rzeczpospolita OnLine

Onet zaprezentował swoje nowości programowe, wykorzystując do tego konwencje dotąd znaną ze świata tradycyjnej telewizji. Po raz pierwszy zaprezentował wiosenną „ramówkę", w której programy będą mieć m.in. Tomasz Lis (naczelny „Newsweeka"), Bartosz Węglarczyk (nowy dyrektor programowy Grupy Onet, dotychczas wicenaczelny „Rzeczpospolitej"), Roman Młodkowski (dyrektor zarządzający segmentu biznes i finanse) i Łukasz Grass (redaktor naczelny polskiej edycji Business Insidera) znani widzom telewizyjnym. Swoje programy on-line będą też mieć Michał Broniatowski (redaktor naczelny polskiego „Forbesa") , Michał Pol (naczelny „Przeglądu Sportowego"),Paulina Młynarska, Tomasz Raczek, Zbigniew Urbański i Tomasz Jachimek. Niektóre z programów, jak w tradycyjnej telewizji, będą miały swoją stałą porę emisji i będą nadawane na żywo. Takim programem będzie np. „Tomasz Lis.", który ma być nadawany w poniedziałki o 19:30. W nowej onetowej „ramówce" jest też program „Subiektywni" , którego prowadzącego Onet dopiero ujawni. Branża spekuluje o Piotrze Kraśko, ale Alek Kutela, szef Grupy Onet, nie chciał tej informacji komentować.

Wiosna w Onecie cyklicznych programów na żywo ma się pojawić sześć, oprócz czego będzie też 15 innych programowych nowości. – Nie chcemy zmieniać się w telewizję. Dzięki posiadanym możliwościom możemy stworzyć od zera zupełnie cos zupełnie innego – mówił Mark Dekan, prezes Grupy Onet-RASP w Polsce.

Grupa Onet jest partnerem Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej i Kina Polska TV przy nowym naziemny m kanale Zoom TV, który ma ruszyć w tym roku w ramach nowego pakietu stacji naziemnych. – Część z tych programów być może pojawi się w Zoom TV, ale uruchomiliśmy je głównie z myślą o Internecie – mówi Alek Kutela, prezes Grupy Onet.pl. Jak dodaje, grupa liczy na to, że takie programy da się finansować przede wszystkim z wpływów reklamowych.

Ani prezes Onetu ani szef całej Grupy Onet-RASP nie chcieli komentować, ile kosztuje ich nowa odsłona onetowego wideo. – Inwestujemy w nie w miarę jak rosną z niej przychody – mówi tylko Mark Dekan.

Pytany o to czy Onet planuje kapitałowy mariaż z właścicielami kanału Zoom TV, odpowiada: - Nie mamy teraz takich planów, to po prostu strategiczne partnerstwo.

W połowie maja ma ruszyć Polska zapowiadana już wcześniej Polska wersja portalu Business Insider, której ma szefować Łukasz Grass.

Onet zaprezentował swoje nowości programowe, wykorzystując do tego konwencje dotąd znaną ze świata tradycyjnej telewizji. Po raz pierwszy zaprezentował wiosenną „ramówkę", w której programy będą mieć m.in. Tomasz Lis (naczelny „Newsweeka"), Bartosz Węglarczyk (nowy dyrektor programowy Grupy Onet, dotychczas wicenaczelny „Rzeczpospolitej"), Roman Młodkowski (dyrektor zarządzający segmentu biznes i finanse) i Łukasz Grass (redaktor naczelny polskiej edycji Business Insidera) znani widzom telewizyjnym. Swoje programy on-line będą też mieć Michał Broniatowski (redaktor naczelny polskiego „Forbesa") , Michał Pol (naczelny „Przeglądu Sportowego"),Paulina Młynarska, Tomasz Raczek, Zbigniew Urbański i Tomasz Jachimek. Niektóre z programów, jak w tradycyjnej telewizji, będą miały swoją stałą porę emisji i będą nadawane na żywo. Takim programem będzie np. „Tomasz Lis.", który ma być nadawany w poniedziałki o 19:30. W nowej onetowej „ramówce" jest też program „Subiektywni" , którego prowadzącego Onet dopiero ujawni. Branża spekuluje o Piotrze Kraśko, ale Alek Kutela, szef Grupy Onet, nie chciał tej informacji komentować.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane