CD Projekt zaskoczył: pokazał gameplay „Cyberpunka”

Spółka nieoczekiwanie przedstawiła 48-minutowy materiał wideo prezentujący rozgrywkę z gry „Cyberpunk 2077”. Jak oceniają ją gracze?

Aktualizacja: 28.08.2018 10:37 Publikacja: 28.08.2018 10:30

CD Projekt zaskoczył: pokazał gameplay „Cyberpunka”

Foto: Youtube

- Wideo, które dziś opublikowaliśmy, pochodzi z gry znajdującej się głęboko w fazie produkcji – komentuje Adam Badowski, szef studia CD Projekt Red. Dodaje, że początkowo firma podjęła decyzję, że grę zobaczą tylko przedstawiciele mediów.

- Podjęliśmy ją dlatego, że wiele materiałów i mechanik, z których korzystamy w roboczej wersji gry najprawdopodobniej ulegnie modyfikacjom do czasu premiery. Interfejs gry, sposób w jaki zachowuje się broń, netrunning, fizyka prowadzenia pojazdów – to tylko niektóre z długiej listy rzeczy w fazie testów. Miejscowe problemy z animacją, niefinalna mimika twarzy postaci, wczesne wersje pokazanych lokacji – wszystko to sprawiło, że woleliśmy poczekać z pokazaniem „Cyberpunka” najszerszej z publiczności – graczom – wyjaśnia. Dodaje, że z drugiej strony spółka doskonale wie, że gracze bardzo chcą zobaczyć to, co na zamkniętych pokazach mogły zobaczyć media. Stąd decyzja o pokazaniu gry w wersji roboczej również szerszemu gronu.

Czytaj także: Targi Gamescom. Polskie produkcje nie giną w międzynarodowym tłumie

Spółka opublikowała też właśnie wyniki za I półrocze. Wypracowała w tym okresie 168 mln zł przychodów ze sprzedaży i ponad 52 mln zł zysku netto.

– W pierwszej połowie tego roku nie przewidywaliśmy premier nowych produktów, stąd największy wpływ na przychody i wynik netto grupy miała dalsza wysoka sprzedaż „Wiedźmina 3: Dziki Gon” wraz z dodatkami oraz sprzedaż w ramach platformy GOG.com i GOG Galaxy – mówi, cytowany w komunikacie, Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu. Podkreśla, że mimo braku premier, ostatnie miesiące były niezwykle intensywnym okresem w rozwoju grupy. Tuż przed największymi na świecie targami branżowymi – Electronic Entertainment Expo w Los Angeles – na zwieńczenie konferencji Microsoftu zaprezentowany został nowy trailer gry „Cyberpunk 2077”. Wywołał entuzjastyczne reakcje graczy na całym świecie i był najchętniej oglądanym materiałem jaki do tej pory studio opublikowało.
„Cyberpunk 2077” zdobył już ponad 100 nagród.

W I półroczu 2018 r. wydatki na produkcję nowych gier wyniosły 51 mln zł, a skumulowane saldo nakładów na prace rozwojowe 197 mln zł.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju