Musical.ly i Tik Tok to dwie znane aplikacje na urządzenia mobilne, które służą do tworzenia i udostępniania niedługich materiałów wideo opatrzonych dowolną muzyką. Obie należą do tego samego właściciela, chińskiej spółki ByteDance, odkąd w listopadzie 2017 roku firma ta postanowiła przejąć aplikację Musical.ly za ok. 1 mld dol. Musical.ly miał otworzyć drzwi Chińczykom na ekspansję na Zachód, w którym aplikacja zyskała przez ostatnie lata dużą popularność. Firma liczyła na to, że dzięki temu pozostałe jej aplikacje również w szybkim tempie rozprzestrzenią się w Europie i Stanach Zjednoczonych.

Czytaj także: Empik inwestuje w jedną z najciekawszych polskich aplikacji

W tym celu ByteDance zdecydował się podjąć odważny krok – postanowił połączyć obie te aplikację w jedną dużą platformę pod nazwą Tik Tok. W rezultacie Musical.ly zupełnie wypadnie z rynku, a na jego miejsce wejdzie nowa, ulepszona wersja aplikacji Tik Tok. Firma ByteDance przekonuje, że zmiany odbędą się płynnie i żaden z użytkowników aplikacji na tym nie straci, a tylko zyska. Obecni klienci Musical.ly po aktualizacji zostaną automatycznie przeniesieni do nowej platformy Tik Tok - podobnie będzie wyglądała sytuacja osób zarejestrowanych na starej aplikacji Tik Tok. Wszystkie dane z ich kont, w tym ich stare filmy oraz zawarte znajomości, mają trafić do nowej wersji Tik Tok.

Dzięki fuzji platforma zyska ogromną liczbę użytkowników, którzy w jednym miejscu będą mogli dzielić się ze sobą swoimi nagraniami muzycznymi. TikTok ma posiadać wszystkie najchętniej używane funkcje obu aplikacji, a także kilka nowych narzędzi. Użytkownicy będą mogli np. z telefonu zamieszczać reakcje pod filmami znajomych, a także będą mieli więcej efektów tła do wyboru czy filtrów do swoich materiałów wideo, w tym typu VR.

W czerwcu tego roku aplikacja Musical.ly podała, że liczba jej aktywnych użytkowników w miesiącu sięgnęła 100 mln (w Polsce jest ich ponad 618 tys.). Z TikToka z kolei korzysta już około 500 mln osób na całym świecie.