Empik inwestuje w jedną z najciekawszych polskich aplikacji

Going – startup, który stworzył platformę do zakupu biletów i pozyskiwani informacji dotyczących wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych w miastach w całej Polsce – pozyskał potężnego inwestora. Empik Ventures, spółka grupy Empik, dedykowana realizacji przedsięwzięć o dużej dynamice wzrostu m.in. w obszarach e-commerce, kupiła większościowy udział w projekcie.

Aktualizacja: 03.08.2018 17:16 Publikacja: 03.08.2018 17:00

Maciej Gastoł, Ewa Szmidt-Belcarz, Szymon Bujalski

Maciej Gastoł, Ewa Szmidt-Belcarz, Szymon Bujalski

Foto: materiały prasowe

Szczegóły finansowe nie został ujawnione, ale wiadomo, że dzięki tej transakcji powstanie wielokanałowa platforma o największym zasięgu w Polsce. – Co roku sprzedajemy blisko pół miliona biletów na rozmaite wydarzenia – podkreśla Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Empiku.

Czytaj także: Giganci IT stworzyli aplikację dla polskich pielgrzymów

Jak dodaje, badania rynku wskazują, że Empik jest najczęściej kojarzonym miejscem zakupu wejściówek. – Aby lepiej obsługiwać ten rynek, już niedługo ruszamy z multikanałową bileterią Empik Bilety i jednocześnie zainwestowaliśmy w jedno z najbardziej innowacyjnych rozwiązań na rynku – aplikację Going, która od 2015 r. dynamicznie się rozwija – kontynuuje Szmidt-Belcarz. – Jestem przekonana, że dzięki połączeniu zasięgu i skali Empiku oraz innowacyjności Going, uda nam się stworzyć ofertę z szerokim wachlarzem eventów, zarówno muzycznych, sportowych i rozrywkowych, jak i mniej masowych i niszowych – zaznacza.

Dla Going współpraca z Empikiem to milowy krok. – Kilka lat temu, gdy tworzyłem Going naszym marzeniem było, aby działać na wielką skalę i nadawać nową jakość branży wydarzeń – mówi Maciej Gastoł, prezes Going.

Aplikacja ta nie służy tylko sprzedaży biletów. Jak wyjaśnia, przede wszystkim inspiruje, jak najlepiej spędzić wolny czas. – Układamy autorskie zestawienia i selekcje wydarzeń, dzięki czemu nasi użytkownicy nie przeoczą najciekawszych z nich, a bilety kupią w dogodny dla siebie sposób. W porównaniu do tradycyjnych bileterii, stawiamy na innowacyjne rozwiązania, np. jako jedyni na rynku mamy funkcjonalność przekazywania biletów znajomym w kilku łatwych kliknięciach – wskazuje Gastoł.

Rocznie salony Empik odwiedza ponad 100 mln osób, grupa notuje również ponad 120 mln wizyt na stwojej stronie internetowej. Program Mój Empik skupia już 3,3 mln osób. Serwis Going rośnie natomiast w tempie trzycyfrowym, notując miesięcznie milion wizyt na portalu. Aplikację pobrano 300 tys. razy. Startup pracował m.in. przy obsłudze trasy Taco Hemingwaya oraz Taconafide, czy festiwalach Tauron Nowa Muzyka Katowice oraz H&M Loves Music.

Szymon Bujalski, dyrektor e-commerce w Grupie Empik, zapowiada, że to nie ostatnia inwestycja w startup. – W najbliższych latach jesteśmy gotowi wydać ok. 50 mln złotych na rozwój nowych przedsięwzięć biznesowych w ramach Empik Ventures. Celem tych projektów jest zwiększenie skali działania i wzrost przychodów – zapowiada.

Szczegóły finansowe nie został ujawnione, ale wiadomo, że dzięki tej transakcji powstanie wielokanałowa platforma o największym zasięgu w Polsce. – Co roku sprzedajemy blisko pół miliona biletów na rozmaite wydarzenia – podkreśla Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Empiku.

Czytaj także: Giganci IT stworzyli aplikację dla polskich pielgrzymów

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Donald Tusk powoła rzecznika małych i średnich firm. Nieoficjalnie: Kandydatem Artur Dziambor
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Rekordowe straty Poczty Polskiej. Sytuacja jest coraz gorsza, prezes pisze list
Biznes
Nadchodzi koniec Ciechu. Grupa Sebastiana Kulczyka zmieni nazwę
Biznes
Czego boją się polscy przedsiębiorcy? Już nie niestabilności politycznej
Biznes
Coraz więcej Rosji na Węgrzech. Gazprom głównym sponsorem Ferencváros?