Reklama

Dwa kraje zainteresowane rosyjskimi samolotami

Rosja negocjuje z Norwegią i Turcją sprzedaż swoich pasażerskich samolotów średniego zasięgu.

Aktualizacja: 23.11.2019 22:10 Publikacja: 23.11.2019 15:44

Dwa kraje zainteresowane rosyjskimi samolotami

Foto: AdobeStock

Minister transportu i handlu Rosji Rosji Denis Manturow potwierdził agencji TASS, że prowadzone są negocjacje z Norwegią w sprawie zakupu przez ten kraj rosyjskich samolotów pasażerskich średniego zasięgu Suchoj  Superjet  100.

- Dialog (o dostawach SSJ-100 -red) jest prowadzony. Oczywiści na razie nie ma jeszcze decyzji końcowej - stwierdził minister.

W październiku o możliwym zakupie rosyjskich odrzutowców przez norweskie linie Norwegian  Air Shuttle, napisała gazeta RBK. Miałaby to być transakcja wiązana - samoloty w zamian za rosyjską zgodę na przeloty Norwegów nas Syberią. To najkrótsza trasa z północy Europy do Azji, pozwalająca liniom zaoszczędzić w tę i z powrotem około 4-5 godzin lotu czyli ok. 80 tys. dol.

Strony miały podpisać w tej sprawie memorandum. Po publikacji norweski przewoźnik zdementował informację o podpisaniu memorandum. Potwierdził jednak, że firma prowadzi rozmowy tak z rosyjskimi władzami jak i z koncernem GSS  - producentem samolotów SSJ-100.

Minister Manturow w końcu października poinformował, że Rosja zamroziła sprzedaż SSJ-100 w wersji vipowskiej do Zambii.

Reklama
Reklama

- Wpłacili zaliczkę, ale nie mają całej potrzebnej kwoty. Kontrakt został więc zamrożony - dodał minister.

Niedawno pojawił się inny zainteresowany rosyjskimi samolotami pasażerskimi. Poinformował o tym Jurij Sliusar szef OAK - państwowej korporacji, w której skład wchodzi producent SSJ-100. Sliusar powiedział agencji Interfaks, że OAK negocjuje z Turcją sprzedaż SSJ-100 i MC-21. Ten ostatni to projekt koncernu Irkut i zbrojeniowej korporacji Rostech. Nazwa oznacza Magistralny Samolot XXI w. Wersja bazowa może pomieścić 211 pasażerów. Od wprowadzenia zachodnich sankcji, Rosjanie kilka razy przekładali termin rozpoczęcia seryjnej produkcji, z powodu dużej zawartości zachodnich części, do których utracili dostęp.

Prezentacja obu maszyn na rynku tureckim odbyła się we wrześniu podczas salonu lotniczego w Stambule.

Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Transport
Linia metra M2 zostanie przedłużona. Trzy nowe stacje w Ursusie
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama