Reklama
Rozwiń

Nowe lotnisko pod Berlinem to nie jest konkurencja dla CPK

Port lotniczy na peryferiach stolicy Niemiec zastąpi dwa inne obsługujące dotąd to miasto: Tegel i Schoenefeld. W pewnym stopniu będzie też rywalem dla lotnisk w zachodniej Polsce.

Aktualizacja: 13.10.2020 06:21 Publikacja: 12.10.2020 21:00

Budowa portu trwała 14 lat, o dziewięć lat dłużej, niż planowano. Koszt został „przestrzelony” o ok.

Budowa portu trwała 14 lat, o dziewięć lat dłużej, niż planowano. Koszt został „przestrzelony” o ok. 2 mld euro i wyniósł 7,3 mld euro.

Foto: AFP, Tobias Schwarz

Za nieco ponad dwa tygodnie pierwsze samoloty wylądują na berlińskim lotnisku Berlin Brandenburg. – Wszystko jest już gotowe i sprawdzone – zapewnia Luetke Daldrup, prezes Flughafen Berlin Brandenburg (FBB).

Lotnisko było budowane jako port przesiadkowy dla linii Air Berlin, która zbankrutowała 27 października 2017 roku, bo... nie było chętnych do przesiadek w Berlinie. Nowy port lotniczy zastąpi dwa lotniska obsługujące stolicę Niemiec – Tegel i Schoenefeld, które w 2019 r. łącznie zarejestrowały 35 mln pasażerów. Przepustowość FBB to 40 mln pasażerów. Przed pandemią sądzono, że możliwości rozwoju są zbyt małe i że od początku FBB został źle zaplanowany. W tej chwili o ciasnocie na lotniskach nikt już nie mówi. Zresztą i prezes Luetke Daldrup sam nie ukrywa, że pandemia Covid-19 skłoniła zarząd portu do wyłączenia przez przynajmniej pół roku jednego z trzech terminali, co pozwoli zaoszczędzić pół miliona euro. Terminal 2 ma być udostępniony dopiero w sezonie wiosenno-letnim 2021.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS