Lufthansa już planuje lato 2021

Lufthansa, tak samo jak LOT z powodu braku pasażerów biznesowych postawiły na ruch turystyczny. Tak samo rozbudowaną siatkę chcą zaoferować w 2021 roku.

Aktualizacja: 20.09.2020 16:35 Publikacja: 20.09.2020 15:55

Lufthansa już planuje lato 2021

Foto: Bloomberg

LOT część letniej siatki rozbudowanej o połączenia na Bałkany i do Grecji pozostawił także na wrzesień. Polskiego przewoźnika skłoniło to, że tylko w lipcu i sierpniu był w stanie przewieźć na typowo turystycznych trasach 300 tys. pasażerów. Większa sitka wakacyjna ma być także i w przyszłym roku.

Lufthansa wyraźnie także przynajmniej na jakiś czas rezygnuje z wizerunku linii biznesowej i zaczęła latać na tych kierunkach, które kiedyś obsługiwały Eurowings. Podobnie ma być w przyszłym roku. W sezonie letnim ( kwiecień – październik 2021) Niemcy planują zaoferowanie 15 nowych kierunków z Frankfurtu, do Grecji, Egiptu, Hiszpanii, w tym także na Wyspy Kanaryjskie, na Cypr, do Włoch, do Tunezji oraz do Bułgarii. Rozkłady lotów zostały tak pomyślane, aby pasażerowie do maksimum mogli wykorzystać swoje wakacje. Wyloty mają być wcześnie rano, powroty późnym wieczorem. — Nigdy wcześniej nie mieliśmy tak rozbudowanej siatki turystycznej z kierunkami typowo wakacyjnymi — przyznaje prezes Lufthansy Harry Hohmeister. — Ale z tego co widzimy popyt na loty wakacyjne odbudowują się znacznie szybciej, niż podróże biznesowe. W tej chwili w Lufthansie już mamy doskonale wypracowane pomysły na oferty turystyczne i w tej chwili z powodzeniem realizujemy tę strategię — dodał.

Dla sprostaniu popytowi na rejsy wakacyjne Lufthansa zdecydowała się przeznaczyć 5 dodatkowych samolotów i w sezonie letnim 2021 zamierza zaoferować 70 rejsów tygodniowo do 29 typowo wakacyjnych portów, czyli o 15 więcej, niż w roku 2019 w tym samym okresie.

Przy tym te rejsy już można rezerwować. Zachętą, aby rzeczywiście się skusić, jest gwarancja, że jeśli ktoś kupi bilet do 31 grudnia 2020 może potem, bez jakichkolwiek opłat , zmienić kierunek na inny z oferty LH. Chociaż jednocześnie linia ostrzega, że w systemie mogą się pojawić dopłaty, jeśli nie będzie już wolnych miejsc w oryginalnej klasie rezerwacyjnej, bądź drugi wybór okaże się podróżą na dłuższym dystansie.

I tak już na początku już w końcu marca 2021 wystartują rejsy do Paphos i Jerez de la Frontera. Od początku kwietnia do Chani, Lamezia Terme, na Korfu, Dżerbę, Mykonos, Kos i do Hurghady. A od maja do Kavali, Prevezy, Rijeki, oraz Warny. Na cały sezon zimowy mają być przedłużone loty do Las Palmas oraz na Teneryfę. Wcześniej Lufthansa nie latała w zimie na Wyspy Kanaryjskie.

Co to oznacza dla pasażerów ? A więc to, że jeśli chcemy zorganizować sobie przyszłoroczny urlop na własną rękę, to warto będzie przyjrzeć się ofertom nie tylko linii czarterowych i niskokosztowych, ale i tradycyjnych, bo cenowo mogą się one okazać bardzo konkurencyjne. Bo w sytuacji, kiedy przewoźnicy poddali się i nie karzą dodatkowymi opłatami za zmiany rezerwacji, przyszłoroczne wakacje mogą się okazać naprawdę tanie.

LOT część letniej siatki rozbudowanej o połączenia na Bałkany i do Grecji pozostawił także na wrzesień. Polskiego przewoźnika skłoniło to, że tylko w lipcu i sierpniu był w stanie przewieźć na typowo turystycznych trasach 300 tys. pasażerów. Większa sitka wakacyjna ma być także i w przyszłym roku.

Lufthansa wyraźnie także przynajmniej na jakiś czas rezygnuje z wizerunku linii biznesowej i zaczęła latać na tych kierunkach, które kiedyś obsługiwały Eurowings. Podobnie ma być w przyszłym roku. W sezonie letnim ( kwiecień – październik 2021) Niemcy planują zaoferowanie 15 nowych kierunków z Frankfurtu, do Grecji, Egiptu, Hiszpanii, w tym także na Wyspy Kanaryjskie, na Cypr, do Włoch, do Tunezji oraz do Bułgarii. Rozkłady lotów zostały tak pomyślane, aby pasażerowie do maksimum mogli wykorzystać swoje wakacje. Wyloty mają być wcześnie rano, powroty późnym wieczorem. — Nigdy wcześniej nie mieliśmy tak rozbudowanej siatki turystycznej z kierunkami typowo wakacyjnymi — przyznaje prezes Lufthansy Harry Hohmeister. — Ale z tego co widzimy popyt na loty wakacyjne odbudowują się znacznie szybciej, niż podróże biznesowe. W tej chwili w Lufthansie już mamy doskonale wypracowane pomysły na oferty turystyczne i w tej chwili z powodzeniem realizujemy tę strategię — dodał.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Transport
Branża lotnicza rozpala emocje. Temat kampanii wyborczych w całej Europie
Transport
Katastrofa w Baltimore. Zerwane łańcuchy dostaw, koncerny liczą straty
Transport
Nowy zarząd Portu Gdańsk. Wiceprezes z dyplomem Collegium Humanum
Transport
Spore różnice wartości inwestycji w branżach
Transport
Taksówkarze chcą lepiej zarabiać. Będzie strajk w Warszawie