Mała większość pilotów odrzuciła w głosowaniu proponowaną umowę, która zdaniem przewoźnika jest konieczna z powodu zakłóceń wywołanych przez pandemię. Likwidacja baz spowoduje zwolnienie pewnej liczby pilotów. „Musimy przystąpić do posunięć alternatywnych zapewniających oszczędności, które niestety będą oznaczać zamykanie baz i wypowiedzenia" — stwierdził Ryanair w notatce przeznaczonej dla pilotów. Przewoźnik wyjaśnił w niej, że 70 proc. jego pilotów w Europie zgodziło się już na obniżenie zarobków i na nowe warunki w związku z pandemią.

Ryanair ma zaprzestać z początkiem listopada trzymania swych samolotów na lotnisku Frankfurt-Hahn, piloci z tej bazy otrzymają w tym tygodniu szczegóły na piśmie. Piloci w pozostałych dwóch bazach przewidzianych do zamknięcia przed sezonem zimowym otrzymają wszystkie szczegóły w przyszłym tygodniu. Po likwidacji tych 3 baz Ryanair zastanowi się nad zmniejszeniem liczby pilotów we Frankfurcie, Kolonii i Berlinie-Schonefeld w ramach zwolnień grupowych. Inne działania oszczędnościowe mają polegać na zmianach w grafiku pracy, zamrożeniu awansów i przenosin z bazy do bazy.

W Irlandii kierownictwo obeszło związek i uzyskało zgodę od poszczególnych pilotów. W Austrii Ryanair zapowiedział zamknięcie w Wiedniu bazy swej filii Lauda, ale w kilka tygodni później porozumiał się z jej pilotami i baza została uratowana.

Niemiecki związek Vereinigung Cockpit oświadczył przed informacją Ryanaira o likwidacji baz, że jego zdaniem nadal istnieją warunki do rozwiązania sporu. „Nie tracimy nadziei. Pracodawca zrobiłby lepiej wracając szybko do stołu negocjacji" — cytuje Reuter jego komunikat. VC odrzucił jednak ofertę Ryanaira, bo przewiduje ona bezpieczeństwo zatrudnienia do marca 2021, podczas gdy żądanie zmniejszenia zarobków obowiązywałoby do 2024 r.