Kolej FS utworzyła z Delta Air Lines konsorcjum przyszłych inwestorów we włoskiej linii lotniczej, ale potrzeba więcej kapitału z sektora prywatnego, aby uratować Alitalię. FS jest gotowa przejąć 35 proc., Delta 1o-15 proc., dalsze 15 może trafić do resortu przemysłu, ale potrzeba jeszcze czwartego inwestora — stwierdził Reuter.

Sąd administracyjny oświadczył, że FS musi uruchomić „wszelkie dostępne inicjatywy dla ochrony finansowej uczciwości, ciągłości działania i rozwoju korporacyjnego" tej linii. Ostrzegł zwłaszcza przed ryzykiem spłaty kredytu pomostowego 900 mln euro, udzielonego linii przez skarb państwa. Termin jego spłaty minął z końcem czerwca — podał dziennik „La Repubblica".

Resort przemysłu i administratorzy komisaryczni linii lotniczej ustalili po raz czwarty nowy termin 15 lipca przedstawienia przez FS planu ratunkowego dla Alitalii.