Reklama

Trudny rok dla narodowego przewoźnika

Uziemione boeingi, zepsute silniki, wyższe płace - stają na przeszkodzie uzyskania przez LOT zakładanego na ten rok zysku operacyjnego w wysokości ponad 250 milionów złotych. – Będzie bardzo trudno go osiągnąć – przyznaje prezes polskiego przewoźnika Rafał Milczarski.

Aktualizacja: 04.06.2019 06:25 Publikacja: 03.06.2019 21:00

Polskie Linie Lotnicze LOT

Polskie Linie Lotnicze LOT

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Największym problemem jest przedłużające się uziemienie boeingów B737 MAX i dreamlinerów z powodu remontów silników Rolls-Royce'a. – Trudno dzisiaj określić, jaki to ostatecznie będzie miało wpływ na tegoroczny wynik finansowy. Na razie nie znamy warunków i możliwości uzyskania rekompensat za straty od Rolls-Royce'a i Boeinga. Dopiero kiedy maszyny znowu zaczną latać, będzie można podliczyć wszystkie koszty i rozpocząć, mam nadzieję, konstruktywną rozmowę na temat rekompensat – mówi Milczarski.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama