Aktualizacja: 27.04.2018 14:25 Publikacja: 27.04.2018 14:25
Foto: Bloomberg
Największy przewoźnik w Europie osiągnął zysk operacyjny EBIT 26 mln euro, tylko o 4 proc. większy niż rok temu i znacznie poniżej 81,3 mln przewidywanych przez analityków. Obroty zmalały o 0,7 proc. do 7,64 mld, też były mniejsze od spodziewanych 8,2 mld. Grupa poniosła stratę netto 57 mln euro, nieco mniejszą od 68 mln sprzed roku; tu także analitycy liczyli inaczej, liczyli na zysk 13,4 mln.
W europejskim sektorze lotnictwa doszło do przyspieszenia konsolidacji, Niemcy są w tym aktywni: p; przejęli pełną kontrolę nad Brussels Airlines, kupili samoloty Air Berlin teraz szybko rozwijają Eurowings, aby wypełnić lukę po bankructwie Air Berlin. Koszty nadzwyczajne związane z wchłonięciem części dawnego konkurenta spowodowały w Eurowings stratę 203 mln euro wobec zysku 71 mln rok temu. Koszty unowocześnienia samolotów Air Berlin w hangarach i inne wydatki Lufthansa będzie odczuwać w następnych miesiącach, ale szef pionu finansowo Ulrik Svensson oświadczył, że bankructwo Air Berlin „było życiową szansą skonsolidowania niemieckiego rynku".
Otwieramy program „Polskie morze”, którego pierwszym zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa Bałtyku — zapowied...
Republiki bałtyckie nie zbudowały na czas linii kolejowej, która umożliwiłaby transport wojsk NATO w przypadku w...
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas