Reklama
Rozwiń
Reklama

Problemy z silnikami P&W nie zakłócą dostaw A320neo

Airbus nie obawia się skutków niedawnych problemów z silnikami Pratta&Whitneya na dostawy A320neo najnowszej wersji — oświadczył prezes Tom Enders

Publikacja: 19.03.2017 14:21

Europejski producent zaczął w styczniu 2916 dostawy popularnych samolotów wąskokadłubowych z nowymi silnikami i innymi ulepszeniami, dotąd wydał ok. 70 maszyn głównie indyjskim IndiGo należącej do InterGlobe Aviation i prywatnej GoAir. Pierwsze sztuki wzięla też Lufthansa i miała z nimi problemy.

- Kwestie z silnikami są niefortunne, Airbus współpracuje z ich producentem, z liniami, z rządem i organami bezpieczeństwa dla ich rozwiązania. Nie sądzę, by był w czasie tak duży wpływ tego na nasz harmonogram dostaw — stwierdził Tom Enders na spotkaniu z dziennikarzami z okazji ogłoszenia uruchomienia ośrodka szkolenia pilotów i mechaników w Delhi.

Producent silników poinformował władze indyjskie, że bada te kwestie pod kątem ewentualnych poprawek technicznych. Władze Indii zwróciły się do linii, by częściej sprawdzały silniki i nie używały samolotów, jeśli w oleju silnikowym stwierdzą odłamki metalu.

Indie zwiększyły kontrole tych samolotów z silnikami P&W, ale na tym etapie nie stwierdzono żadnego problemu bezpieczeństwa — powiedział wiceminister lotnictwa cywilnego, Rajiv Nayan Coubey. Teraz dokonuje się inspekcji wcześniej. — Szybsze oceny zapewnią pełne bezpieczeństwo latania — dodał.

Indyjski urząd lotnictwa bada kilka incydentów z samolotami obu linii. Dwa samoloty A320neo GoAir musiały lądować awaryjnie w lutym na skutek problemów technicznych, a maszyna IndiGo zawróciła na pasie na skutek złej pracy jednego z silników P&W w chwili przyspieszania przed startem.

Reklama
Reklama

A320neo stanowią ułamek flot obu przewoźników, którzy szybko rosną. IndiGo zamówił 430 samolotów, GoAir chce kupić ponad 100. Dyrektor finansowy IndiGo, Rohit Philip podał, że 180 z zamówionych A320neo będzie mieć silniki P&W, linia zastanawia się nad wyborem producenta dla reszty samolotów.

Airbus zapowiedział uruchomienie do końca 2018 r. w Delhi nowego ośrodka szkolenia, który ma wypuszczać rocznie 800 pilotów i 200 mechaników. Firma szacuje, że Indie będą potrzebować w ciągu 20 lat ok. 16 tys. pilotów i 8 tys. mechaników, a takie 1600 nowych samolotów, w tym ok. 20 proc. szerokokadłubowych.

Transport
Statek Maersk przepłynął przez Bab al-Mandab. Czy to początek zmian?
Transport
Nowe sankcje Unii i Wielkiej Brytanii uderzają we flotę cieni i robiących biznesy z Rosją
Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama