Przedstawiciel urzędu potwierdził zatwierdzenie informacji serwisowych i związanych z nimi instrukcji, Boeing przesłał natychmiast dwie takie informacje przewoźnikom. „Po uzyskaniu ostatecznej zgody FAA wydaliśmy informacje serwisowe dotyczące części floty. Kończymy także prace w związku z przygotowaniami do wznowienia dostaw tych samolotów” — poinformował Boeing Reutera.
Informacja jest ważna dla przewoźników, którzy czekali na przywrócenie samolotów do pracy przed tradycyjnym początkiem w końcu maja sezonu letnich podróży wraz z rosnącym popytem. Southwest, American i United musiały odstawić ponad 60 MAX-ów po otrzymaniu informacji od Boeinga. Pozostałe samoloty należały do Cayman Airways, Copa Airlines, GOL, Iceland Air, Minsheng Leasing, Neos Air, Shanding Airlines SilkAir, Spice Jet, Sunwing Airlines, TUI, Turkish Airlines, Valla Jets Ltd, WestJet Airlines i Xiamen Airlines.