Podobnie jak inne linie lotnicze, niemiecki przewoźnik mocno odczuwa ograniczenia w podróżach ogłaszane na świecie i uziemił znaczną część swej floty. Funkcjonuje dzięki pomocy publicznej 9 mld euro, a prezes Carsten Spohr zapowiedział wcześniej w grudniu, że Lufthansa będzie musiała zwolnić z pracy w II kwartale 1000 pilotów, jeśli nie dojdzie do porozumienia z ich związkiem.

Obecna umowa przewiduje przedłużenie skróconego czasu pracy w 2021 r. zgodnie z rządowym programem Kurzarbeit, zmniejszenie godzin pracy z odpowiednim obniżeniem wynagrodzenia i zawieszenie podwyżek w siatce płac przewidzianych w układzie zbiorowym. W odrębnym komunikacie „Lufthansa wykluczyła do marca 2022 zwolnienia pilotów z powodów operacyjnych w Lufthansie, Lufthansie Cargo. Lufthansie Aviation Training i w Germanwings”.

Markus Wahl, przewodniczący związku pilotów VC, reprezentującego ok. 5 tys. pilotów powiedział: — Odczuwamy ulgę, że udało się ochronić załogi kokpitu przed obowiązkowymi zwolnieniami przynajmniej do 31 marca 2022. Według VC, dyrekcja grupy ma możliwość przedłużenia osiągniętego porozumienia do końca czerwca 2022 — pisze Reuter.