Trudny powrót Boeinga 737 MAX

Boeing naciska na firmy leasingowe, aby przejmowały jak najwięcej B737 MAX i wypożyczały je liniom lotniczym. Tyle że na takie transakcje w tej chwili brakuje chętnych.

Aktualizacja: 18.07.2020 18:05 Publikacja: 18.07.2020 17:59

Trudny powrót Boeinga 737 MAX

Foto: Bloomberg

— Nikt w tej chwili nie chce brać nowych samolotów, a tym bardziej nikt nie chce MAX-ów - mówi anonimowy wysoki przedstawiciel branży leasingowej cytowany przez Reutera. Po tym, jak linie lotnicze i firmy leasingowe zrezygnowały z odebrania 355 MAX-ów, rynkowa wartość tych maszyn spadła o 80 proc. — I będzie spadała dalej w najbliższych miesiącach. Oczywiście jeszcze wszystko jest uzależnione od tego, jak szybko MAX uzyska ponowną certyfikację, ale presja na ceny będzie trwała - mówi Eddy Pieniazek, analityk rynku lotniczego z firmy Ishka.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Ryanair gotowy zrezygnować z 330 boeingów. To efekt ceł Trumpa
Transport
Rosjanie chcą skopiować model Airbusa. Przekonali już Białoruś
Transport
CPK przyspieszy wypłatę odszkodowań za wywłaszczenia
Transport
Dassault Aviation ma co robić. Rafale Marine dla Indii
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Transport
Spirit AeroSystems wraca do Boeinga, ale Airbus przejmie dział cywilny
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne