Reklama

Trudny powrót Boeinga 737 MAX

Boeing naciska na firmy leasingowe, aby przejmowały jak najwięcej B737 MAX i wypożyczały je liniom lotniczym. Tyle że na takie transakcje w tej chwili brakuje chętnych.

Aktualizacja: 18.07.2020 18:05 Publikacja: 18.07.2020 17:59

Trudny powrót Boeinga 737 MAX

Foto: Bloomberg

— Nikt w tej chwili nie chce brać nowych samolotów, a tym bardziej nikt nie chce MAX-ów - mówi anonimowy wysoki przedstawiciel branży leasingowej cytowany przez Reutera. Po tym, jak linie lotnicze i firmy leasingowe zrezygnowały z odebrania 355 MAX-ów, rynkowa wartość tych maszyn spadła o 80 proc. — I będzie spadała dalej w najbliższych miesiącach. Oczywiście jeszcze wszystko jest uzależnione od tego, jak szybko MAX uzyska ponowną certyfikację, ale presja na ceny będzie trwała - mówi Eddy Pieniazek, analityk rynku lotniczego z firmy Ishka.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama