Warszawskie lotniska pobiły kolejne rekordy. Udany początek roku

W I kwartale dwa porty lotnicze obsługujące stolicę i województwo mazowieckie odprawiły łącznie 4,4 mln pasażerów, notując ok. 8 procentowy wzrost ruchu w porównaniu z tym samym okresem w 2018.

Aktualizacja: 10.04.2019 14:37 Publikacja: 10.04.2019 14:30

Warszawskie lotniska pobiły kolejne rekordy. Udany początek roku

Foto: Materiały prasowe

Zanosi się więc na kolejny przewozowy rekord i to w przypadku obydwóch portów. Sam marzec też przyniósł dobre wyniki — łącznie ponad 1,5 mln pasażerów, czyli znów o ok. 8 proc. więcej niż rok temu: 1,3 mln na Okęciu i ponad 255 tys. w Modlinie, gdzie wkrótce mają zostać zainaugurowane rejsy czarterowe. 

Ważne jest, że w Warszawie rośnie ruch przesiadkowy, dla portu najcenniejszych, bo najbardziej dochodowy. W pierwszym kwartale 2019 roku w ruchu mie?dzynarodowym podróz˙owało az˙ 3,3 mln osób (o 8 proc. więcej niż w 2018), z czego 1,2 mln to pasażerowie przesiadający się w Warszawie. Stanowi to wzrost o prawie 20 proc. rok do roku. I tych pasażerów ma szansę być coraz więcej, ponieważ LOT uruchomi w tym roku długodystansowe loty do Miami, Delhi i Kolombo. I dodatkowo — od połowy czerwca loty do Bejrutu, skąd również ma nadzieję pozyskać ruch tranzytowy.

Czytaj także: Wysyp strajków na Wielkanoc. Gdzie będą utrudnienia podróży? 

Rosnąca liczba operacji lotniczych wymusiła na warszawskim porcie rozbudowę. W połowie marca zaczęła się modernizacja drogi startowej 11/29. W efekcie samoloty lądują i startują na jednym pasie. Utrudnienia spowodowane rozbudową są odczuwalne również na samym terminalu pasażerskim.

Coraz lepsze perspektywy rozwoju ma również lotnisko w Modlinie. W marcu 2019 odprawiono tam 255,3 tys. pasażerów, czyli o 7,6 proc. więcej w stosunku do marca 2018 r. A w całym pierwszym kwartale 718,6 tysięcy podróżnych (o 5,2 proc. więcej). Już niedługo pojawią się tam pierwsze sezonowe loty czarterowe.

„Na najbliższym zgromadzeniu wspólników, które odbędzie pod koniec kwietnia lub na początku maja będą procedowane zmiany w umowie spółki, które pozwolą na objęcie nowych udziałów przez Mazowsze. Jednocześnie rozpoczął się proces wyboru firmy, która wykona test prywatnego inwestora, a którego wynik powinien być znany już w czerwcu br. Dzięki temu lotnisko może otrzymać środki na inwestycje już w najbliższe wakacje” — czytamy w komunikacie portu.

Jednocześnie po prezesa MPL Warszawa/Modlin, Leszek Chorzewski ujawnił, że na finiszu są rozmowy z biurami podróży i jest już pewność, że w te wakacje zainaugurowane zostaną w Modlinie pierwsze rejsy czarterowe. — A w kolejnym sezonie liczymy na wiele nowych połączeń czarterowych. Jednocześnie przygotowujemy się do rozpoczęcia prac związanych z rozbudową naszego lotniska. Zgodnie z przyjętym bezpiecznym harmonogramem zakończenie pierwszego etapu rozbudowy planujemy na sezon zimowy 2020/2021 — obiecuje Leszek Chorzewski.

Zanosi się więc na kolejny przewozowy rekord i to w przypadku obydwóch portów. Sam marzec też przyniósł dobre wyniki — łącznie ponad 1,5 mln pasażerów, czyli znów o ok. 8 proc. więcej niż rok temu: 1,3 mln na Okęciu i ponad 255 tys. w Modlinie, gdzie wkrótce mają zostać zainaugurowane rejsy czarterowe. 

Ważne jest, że w Warszawie rośnie ruch przesiadkowy, dla portu najcenniejszych, bo najbardziej dochodowy. W pierwszym kwartale 2019 roku w ruchu mie?dzynarodowym podróz˙owało az˙ 3,3 mln osób (o 8 proc. więcej niż w 2018), z czego 1,2 mln to pasażerowie przesiadający się w Warszawie. Stanowi to wzrost o prawie 20 proc. rok do roku. I tych pasażerów ma szansę być coraz więcej, ponieważ LOT uruchomi w tym roku długodystansowe loty do Miami, Delhi i Kolombo. I dodatkowo — od połowy czerwca loty do Bejrutu, skąd również ma nadzieję pozyskać ruch tranzytowy.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Andrzej Ilków, prezes PPL: Nie zapominamy o Lotnisku Chopina. Straciliśmy kilka lat
Transport
Maciej Lasek: Nie wygaszamy projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego
Transport
Strajki bardzo zabolały Lufthansę. A to jeszcze nie koniec
Transport
Koleje Dużych Prędkości w ramach CPK zbudują polskie firmy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Transport
Czy Dreamlinerami można latać bezpiecznie? Boeing w ogniu pytań