Klienci lubią zielone inwestycje

Cena i koszt utrzymania mieszkania to podstawowe kryteria wyboru nieruchomości. Ważna jest też osiedlowa infrastruktura.

Aktualizacja: 16.09.2015 13:05 Publikacja: 16.09.2015 12:19

Warszawska Stacja Kazimierz

Warszawska Stacja Kazimierz

Foto: Materiały inwestora

- Co skłania osoby kupujące mieszkania do wyboru konkretnej inwestycji? Na jakie projekty stawiają nabywcy? Co decyduje o wyborze konkretnej inwestycji z punktu widzenia deweloperów? O to zapytał firmy portal nieruchomości Dompress.pl. Sondę prezentuje Kamil Niedźwiedzki, analityk tego serwisu.

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp:

- Nasza strategia zakłada budowę mieszkań z segmentu popularnego w bardzo dobrych lokalizacjach, z jak najlepszą relacją ceny do jakości. Każdy projekt dokładnie analizujemy pod kątem dopasowania struktury oferty do potrzeb konkretnej lokalizacji. Szczególny nacisk kładziemy na funkcjonalność mieszkań.

Tomasz Sznajder, wiceprezes zarządu spółki Polnord:

- Klienci cenią sobie wysoki standard wykończenia mieszkań i możliwość dostosowania wnętrza do własnych potrzeb. Coraz więcej uwagi przykładają do zieleni na osiedlu. Poszukują kameralnych inwestycji w pobliżu parków, lasów, posiadających patio czy ciekawie zaprojektowany dziedziniec. Niemałą rolę odgrywa cicha lokalizacja blisko centrum miasta.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service:

- Najważniejszym kryterium wyboru jest cena. Mieszkanie ma być dobrej jakości, a cena - konkurencyjna. W naszych wszystkich inwestycjach klienci mogą kupić mieszkania na preferencyjny kredyt w ramach programu "Mieszkanie dla młodych".

Część projektów jest objęta dofinansowaniem z Narodowego Funduszu Środowiska i Gospodarki Wodnej. Niektóre nasze inwestycje są energooszczędne, co oznacza, że koszt utrzymania mieszkania jest nawet o 30 proc. niższy w porównaniu do budownictwa tradycyjnego, co ma też znaczenie dla nabywców.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding:

- Dotychczas klienci zwracali uwagę głównie na cenę mieszkania, stąd popularność różnego rodzaju rabatów i promocji. Niewątpliwie podstawowym impulsem do zakupu jest program "MdM", który młodym zapewnia mieszkanie z rządową dopłatą, a rodzinom z dziećmi - wyższy standard i komfort życia.

Duże znaczenie ma także sytuacja na rynku i wymagania wobec kredytobiorców. Dziś trzeba mieć 10-procentowy wkład własny, ale od 2016 roku będzie on musiał wynosić 15 proc.

Powodów do nabycia własnego M jest wiele. Mając na względzie wymagania klientów przygotowujemy ofertę na miarę ich potrzeb, oferując szeroki wybór mieszkań oraz wprowadzając rozbudowany system promocji i rabatów.

Wanda Dzikowska, menedżer sprzedaży i marketingu w Atlas Estates:

- Projekty, którymi najbardziej interesują się klienci, to osiedla w dobrej lokalizacji, dopasowane do potrzeb klientów o konkretnym profilu. W cenie są miejsca niedaleko centrum, dobrze skomunikowane i dające dostęp do infrastruktury miasta. Osiedla położone na przedmieściach również mają swoich zwolenników, ponieważ lokalizacja kompensowana jest niższą ceną.

Różni klienci mają różne potrzeby. Rodzina z dziećmi będzie zwracać uwagę na dostęp do terenów zielonych, szkół czy przedszkoli, co potwierdziło się w przypadku naszego osiedla Apartamenty przy Krasińskiego.

Dla młodej, dynamicznej pary ważny będzie dostęp do rozrywki, sportu i kultury, które zapewnia np. osiedle Capital Art Apartments. Natomiast „biały kołnierzyk", poszukujący mieszkania z dobrym dojazdem do pracy, czy na lotnisko, będzie zainteresowany inwestycjami takimi jak ConceptHouse Mokotów.

Innymi słowy o sukcesie sprzedażowym danego osiedla decyduje spójne dopasowanie wszystkich parametrów oferty do oczekiwań klienta z grupy, do której jest skierowana.

Urszula Hofman reprezentująca Grupę Inwest:

- W zależności od celu zakupu priorytety klientów są różne. Zawsze jednak kluczowa jest lokalizacja i adekwatna cena. Bardzo ważnym elementem jest najbardziej efektywne rozplanowanie przestrzeni. Dlatego też klienci często zwracają mniejszą uwagę na powierzchnię, a większą na liczbę pomieszczeń, które na danej przestrzeni mogą uzyskać.

Na przykład większe zainteresowanie wzbudzi mieszkanie o powierzchni 50 mkw., jeżeli znajdą się w nim trzy, a nie dwa pokoje. W przypadku naszych inwestycji dużą wagę przykładamy do wczesnej konsultacji z architektem wnętrz, dotyczącej rozmieszczenia i lokalizacji poszczególnych pomieszczeń. Klienci, którzy dokonują zakupu inwestycyjnego biorą zaś pod uwagę cenę metra mieszkania.

Zuzanna Kordzi dyrektor ds. handlowych w ECO-Classic:

- Zainteresowaniem klientów cieszą się inwestycje z atrakcyjnie zagospodarowanym terenem wokół budynków. W czasie ostatnich upałów hitem okazały się np. fontanny w warszawskim Osiedlu Hubertus.

Usytuowaną w Śródmieściu Warszawy inwestycją TRIO interesują się osoby, które doceniają ciekawą architekturę i piękny widok na panoramę miasta. Jej projekt przygotowała znana pracownia architektoniczna. Gdańskie osiedle Wolne Miasto, w którym zachowaliśmy istniejący drzewostan, w tym sad owocowy, wybierają miłośnicy przyrody.

Piotr Kijanka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Grupie Deweloperskiej GEO:

- Klienci szczególnie zwracają uwagę na architekturę osiedla. Chcą mieszkać w przyjaznych, kameralnych i bezpiecznych osiedlach, w których można odpocząć. Takie właśnie lokalizacje wybieramy. Stawiamy na miejsca, które zapewniają ciszę i spokój, ale jednocześnie znajdują się w dobrej lokalizacji blisko centrum, z łatwym dojazdem do istotnych punktów w mieście, jak np. w przypadku naszej krakowskiej inwestycji Kwiatowa Równina, czy wrocławskiego osiedla Malinowe Zacisze.

Dla klientów ważny jest standard inwestycji, architektura, zagospodarowanie części wspólnych, otoczenie, zieleń na osiedlu oraz jakość i rozkłady mieszkań. Atutem są też dodatkowe udogodnienia, jak winda w każdym z budynków, nawet w trzypiętrowych, wewnętrzny parking, czy oczyszczalnia wody, jak w naszym krakowskim osiedlu Fabryka Czekolady.

Katarzyna Żarska z firmy Marvipol:

- Klienci zwracają uwagę na ciekawe rozwiązania urbanistyczne, nieszablonowy artystyczny projekt architektoniczny, rozkład mieszkań, jakość wykończenia, zagospodarowanie terenu, atrakcje dla dzieci oraz osób dla aktywnych. Chodzi o kort tenisowy, boisko, lodowisko.

Atutem może być bezpieczeństwo wynikające z ograniczonego dostępu do osiedla i wyłączenie jego terenu z ruchu kołowego. Klienci poszukują mieszkań na osiedlach, które będą dobrym miejscem nie tylko do zamieszkania, ale również do spędzania wolnego czasu.

Warszawska inwestycja Apartamenty Mokotów Park, położona w otulinie jeziorka Czerniakowskiego przyciąga klientów wieloma z wymienionych atutów. Wielu klientów, którzy poszukują pierwszego mieszkania, wybiera inwestycje, w których ceny są dostosowane do limitów obowiązujących w programie "MdM".

Anna Sitnik, dyrektor sprzedaży w firmie Dolcan:

- Nasze inwestycje są skierowane do różnych grup klientów. Budujemy mieszkania z myślą o rodzinach, młodych parach, singlach oraz inwestorach. Oferujemy też promocje. Klienci cenią wysoką jakość wykonania mieszkań.

Osoby dokonujące zakupu w celach inwestycyjnych podkreślają, że atutem jest możliwość odliczenia podatku VAT od mieszkań, które oferujemy np. w inwestycji Miasteczko Rubikon w warszawskich Włochach oraz inwestycyjny system lokowania kapitału - Condo System.

Jarosław Jankowski, prezes zarządu Waryński Grupa Holdingowa:

- Klienci doceniają szeroką ofertę przestronnych i funkcjonalnych mieszkań oraz rozbudowaną infrastrukturę osiedli. Bardzo istotne jest również szybkie reagowanie na oczekiwania klientów, w tym dostosowywanie wielkości mieszkań do preferencji nabywców.

Na podstawie danych z dotychczasowej sprzedaży regularnie analizujemy pojawiające się trendy i wspólnie z partnerami wprowadzamy modyfikacje, które podnoszą atrakcyjność projektów. Warto podkreślić, że zarówno Miasto Wola, jak i Stacja Kazimierz, zlokalizowane blisko centrum Warszawy, cieszą się dużym powodzeniem również wśród inwestorów nabywających lokale pod wynajem.

Wojciech Stisz, reprezentujący firmę Barc Warszawa:

- Atutem inwestycji na warszawskiej Białołęce są ceny mieszkań, które należą do najbardziej konkurencyjnych w mieście. Klienci, którzy zdecydują się zamieszkać w tej dzielnicy, najczęściej liczą na uzyskanie rządowej dopłaty do kredytu. Na osiedlach, które powstają na na Białołęce, do programu "MdM" kwalifikuje się często większość mieszkań. W Tarasach Dionizosa dopłatą można objąć także zakup miejsca postojowego i wykończenie lokalu.

Jerzy Kłeczek, reprezentujący firmę Activ Investment:

- Największy wpływ na decyzje zakupowe klientów ma korzystny stosunek jakości mieszkania do ceny. My stawiamy na nieduże, ale funkcjonalne mieszkania w przystępnej cenie. Ważna jest też jest jakość wykończenia i dobra lokalizacja zapewniająca dobrą komunikację. Dla wielu osób interesujące są dopłaty do kredytów w 'MdM". W niektórych inwestycjach oferowaliśmy do 85 proc. mieszkań objętych tym programem.

- Co skłania osoby kupujące mieszkania do wyboru konkretnej inwestycji? Na jakie projekty stawiają nabywcy? Co decyduje o wyborze konkretnej inwestycji z punktu widzenia deweloperów? O to zapytał firmy portal nieruchomości Dompress.pl. Sondę prezentuje Kamil Niedźwiedzki, analityk tego serwisu.

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp:

Pozostało 96% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Nieruchomości
Rząd przyjął program tanich kredytów. Klienci już rezerwują odpowiednie mieszkania
Nieruchomości
Wielki recykling budynków nabiera tempa. Troska o środowisko czy o portfel?
Nieruchomości
Opada gorączka, ale nie chęci
Nieruchomości
Klienci czekają w blokach startowych
Nieruchomości
Kredyty mieszkaniowe: światełko w tunelu