Rzecznik Praw Obywatelskich podjął sprawę wykluczenia osób po zakończonym procesie upadłości konsumenckiej w kontekście możliwości skorzystania z ofert kredytów i pożyczek bankowych.

Według rzecznika sam fakt wzmianki o upadłości konsumenckiej w rejestrach dłużników, takich jak Biuro Informacji Kredytowej, powoduje istotne problemy z uzyskaniem kredytu lub pożyczki. - W konsekwencji osoby te czują się dyskryminowane i wykluczone z rynku finansowego - pisze RPO.

Czytaj także: Upadłość konsumencka - jak z niej skorzystać

Maciej Taborowski zwrócił się do prezesa Związku Banków Polskich Krzysztofa Pietraszkiewicza o stanowisko. Poprosił też o informacje, czy rozważano przyjęcie rozwiązań, które ułatwiłyby osobom po zakończonym procesie upadłości konsumenckiej skorzystanie z oferty produktów bankowych. Zastępca rzecznika poza tym wystąpił do Rzecznika Finansowego. Chce się dowiedzieć czy rzecznik dostaje skargi konsumentów w tej sprawie i jak wygląda skala problemu. Spytał go także, czy podejmuje działania w celu poprawy sytuacji.