Reklama
Rozwiń

UOKiK: Getin Noble Bank odda klientom opłatę za prowadzenie rachunku

Getin Noble Bank odda klientom niezasadnie pobraną opłatę za prowadzenie rachunku wraz z odsetkami – to efekt decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Publikacja: 05.07.2016 10:16

UOKiK: Getin Noble Bank odda klientom opłatę za prowadzenie rachunku

Foto: Fotorzepa/Marta Bogacz

Postępowanie przeciwko Getin Noble Bank zostało wszczęte na postawie doniesień medialnych pod koniec grudnia 2014 roku. Wątpliwości Prezesa UOKiK wzbudziło pobieranie przez bank opłaty za prowadzenie rachunku od kilku do kilkunastu miesięcy łącznie zamiast po zakończeniu każdego okresu rozliczeniowego.

Zgodnie z umowami rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego, które przeanalizował Urząd, Getin Noble Bank, w przypadku braku określonych wpływów na konto, powinien obciążać konsumenta kosztami po upływie każdego miesiąca rozliczeniowego. Zamiast tego bank pobrał opłatę łączną, często za kilka lub nawet kilkanaście miesięcy, od konsumentów, którzy od maja 2012 r. do sierpnia 2013 r. nie zapewnili comiesięcznych wpłat na rachunek.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Prawo drogowe
Egzamin na prawo jazdy będzie trudniejszy? Jest stanowisko WORD Warszawa
Sądy i trybunały
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Uchwała TK
Prawo w Polsce
Trybunał Konstytucyjny: mniej religii w szkołach jest bezprawne
W sądzie i w urzędzie
Dziedziczenie nieruchomości: prostsze formalności dla nowych właścicieli
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono