Koronawirus: trudno było odzyskać pieniądze konsumentom

Przez pandemię wiele wcześniej zaplanowanych wyjazdów zagranicznych trzeba było odwołać. Z danych Europejskiego Centrum Konsumentów wynika, że odzyskanie pieniędzy było bardzo trudne.

Publikacja: 16.06.2020 16:39

Koronawirus: trudno było odzyskać pieniądze konsumentom

Foto: Adobe Stock

Z cudem graniczyło wypełnienie formularza odwołania jednej z francuskich firm wypożyczającej samochody. Okazało się, że nie był to przypadek. Błąd wyskakiwał celowo.

Takich przykładów Europejskie Centrum Konsumentów ma na pęczki. W czasie pandemii pomaga m.in. reklamować usługi i odzyskiwać pieniądze. Według najnowszego raportu ECK wpłynęło do niego w czasie pandemii 1130 skarg. Najwięcej, bo ok. 75 proc. dotyczyło sprawy transgranicznych a ok. 25 proc.- krajowych. W pierwszym wypadku konsumenci skarżyli się przede wszystkim na usługi: przedsiębiorców zarejestrowanych w Irlandii (ok. 25 proc. skarg), w Niemczech (ok. 11 proc.) i we Włoszech (ok. 10 proc. Większość osób kwestionowała usługi lotnicze (45 proc.), noclegi (27 proc.) oraz wyjazdy zorganizowane (12 proc.).

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Sądy i trybunały
Łukasz Piebiak wraca do sądu. Afera hejterska nadal nierozliczona
Praca, Emerytury i renty
Czy każdy górnik może mieć górniczą emeryturę? Ważny wyrok SN
Prawo karne
Kłopoty żony Macieja Wąsika. "To represje"
Sądy i trybunały
Czy frankowicze doczekają się uchwały Sądu Najwyższego?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Sądy i trybunały
Rośnie lawina skarg kasacyjnych do Naczelnego Sądu Administracyjnego