Czy za odwołany lot należy się odszkodowanie

Klienci Polskich Linii Lotniczych uniknęli w majówkę problemów z podróżą. Prawa pasażerów warto jednak znać.

Aktualizacja: 09.05.2018 08:54 Publikacja: 09.05.2018 08:13

Czy za odwołany lot należy się odszkodowanie

Foto: Fotolia.com

Nocleg i kanapki to za mało. W razie odwołania lotu przewoźnik musi zapewnić opiekę nad pasażerami oraz wypłatę odszkodowania. Wysokość takiej pieniężnej rekompensaty to od 250 do 600 euro (w zależności od długości trasy anulowanego przelotu). Z obowiązku wypłaty odszkodowania zwalnia przewoźnika zawiadomienie klientów o odwołaniu lotu przynajmniej na 14 dni przed planowana podróżą.

Odszkodowanie za odwołany lot nie przysługuje pasażerowi także wtedy, gdy w okresie 7–14 dni przed wylotem przewoźnik poinformował go o tym i zaproponował inny lot. Wylot powinien jednak nastąpić najwyżej dwie godziny wcześniej niż planowany pierwotnie start samolotu, a przylot najpóźniej po czterech godzinach od wcześniej planowanego.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
Prawo drogowe
Ważny wyrok ws. płatnego parkowania. Sąd: nie można nakładać kar za spóźnienie
Oświata i nauczyciele
Nauczyciele nie ruszyli masowo po pieniądze za nadgodziny. Dlaczego?
Prawo w Polsce
Jak zmienić miejsce głosowania w wyborach prezydenckich 2025?
Prawo drogowe
Ważny wyrok dla kierowców i rowerzystów. Chodzi o pierwszeństwo