fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Konfederacja

Wiadomości TVP1 przeprosiły Konfederację. Maczkiem

TVP1
Zgodnie z wyrokiem sądu "Wiadomości" TVP1 zamieściły na swojej stronie internetowej przeprosiny dla Konfederacji, której wyniki pominęła prezentując jeden z sondaży.

Treść przeprosin jest niemożliwa do odczytania, ale, jak podkreśla się w materiale im poświęconym, są one napisane czcionką i jej rozmiarem nakazanym przez sąd.

Przeprosiny dotyczą materiału w "Wiadomościach" TVP, dotyczących sondażu przedwyborczego pominięto wyniki Konfederacji. Przedstawiono grafik mandatów w Sejmie bez uwzględnienia jej wyniku z informacją, że PiS mogłoby rządzić samodzielnie.

Konfederacja pozwała TVP w trybie wyborczym, sąd orzekł winę "Wiadomości" i nakazał przeprosiny i sprostowanie. Telewizja się odwołała, ale sąd drugiej instancji podtrzymał wyrok.

Na stronie TVP pojawiły się więc przeprosiny, a  w "Wiadomościach" TVP1 wyemitowany został materiał im poświęcony.

""Wiadomości" zaczynamy od jednego z najbardziej kuriozalnych wyroków w historii polskiego sądownictwa. Telewizja Polska ma opublikować sprostowanie niepełnej informacji, którą sami uzupełniliśmy i zaprezentowaliśmy na antenie już siedem dni temu. Tak zdecydował warszawski sąd" - mówiła Danuta Holecka, zapowiadając materiał, który można obejrzeć tutaj.

W nim zaś podkreślono, że wyrok jest pretekstem na atak na TVP, która kieruje się "najwyższymi standardami dziennikarskimi".

Źródło: TVP1, rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA