Łączna powierzchnia najmu obu parków to prawie 25 tys. mkw. - City Logistics Warsaw Airport I oraz City Logistics Warsaw II to wysokiej klasy parki magazynowe ostatniej mili. Popyt na tego rodzaju magazyny, stanowiące kluczowe ogniwo w łańcuchu dostaw produktów w obrębie miast, systematycznie rośnie, szczególnie w obecnej sytuacji, stymulującej m.in. rozwój rynku e-commerce – mówi cytowany w komunikacie Mariusz Książek, prezes spółki Marvipol Development. - Niezmiennie uważamy, że rynek nieruchomości magazynowych w Polsce ma bardzo dobre perspektywy rozwoju, a pandemia i jej konsekwencje dla życia gospodarczego i społecznego mogą jedynie dodatkowo wzmocnić fundamenty tego rynku.

Prezes giełdowej spółki szacuje, że sprzedaż parków „wygeneruje 40 mln zł dodatnich przepływów pieniężnych". – Zostaną przeznaczone m.in. na nowe inwestycje magazynowe. W 2020 r. rozpoczęliśmy już realizację projektu magazynowego we Wrocławiu, porozumieliśmy się też z grupą Panattoni w sprawie kolejnej wspólnej inwestycji w Warszawie. Pracujemy nad dalszymi projektami i niewykluczone, że jeszcze w 2020 r. zdecydujemy się na kolejną inwestycję – zapowiada Mariusz Książek.

Grupa Marvipol Development jest zaangażowana w projekty magazynowe z 156 tys. mkw. GLA, zlokalizowane w Warszawie i jej okolicach oraz we Wrocławiu.

- Parki miejskie cieszą się ogromną popularnością, bo położenie obiektu w obrębie miasta znacznie ułatwia wydajną dystrybucję towarów na końcowym etapie tzw. ostatniej mili – tłumaczy Robert Dobrzycki, dyrektor generalny Panattoni. - To jest szczególnie istotne w przypadku operatorów logistycznych i firm z branży e-commerce. Położenie wewnątrz miasta zapewnia także możliwość korzystania z doskonałej infrastruktury i wysoce wykwalifikowanej kadry pracowniczej.

Cytowany w komunikacie Uwe Rempis z LaSalle E-REGI, mówi, że logistyka od dawna stanowi sektor docelowy dla firmy, a ostatnie wydarzenia tylko wzmocniły jej pogląd na klasę aktywów. - Biorąc pod uwagę szybki rozwój handlu elektronicznego, rozwijającą się w Polsce krajową infrastrukturę drogową, dostęp do niskich kosztów pracy i relatywnie niskie czynsze w porównaniu z Europą Zachodnią, spodziewamy się w nadchodzących latach dużego popytu zapewniającego długoterminowy dochód dla funduszu - mówi.