Na tegorocznej liście wystawców – obok Warszawy, Poznania, Krakowa i Gdyni – znalazły się Łódź i Szczecin, region Małopolski oraz Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna. W specjalnym studiu Rzeczpospolitej w trakcie targów Marcin Piasecki rozmawiał z polskimi wystawcami.
„Doświadczenie przedstawicieli miasta wynikające z udziału w wydarzeniach zagranicznych i dialogu z biznesem pomagają Gdyni z roku na rok ulepszać swoją strategię promocji i sprzedaży nieruchomości oraz występować w roli ekspertów z zakresu zarządzania miastem. Flagowym projektem miasta jest „Sea City” czyli Śródmieście Morskie. Nowością – atrakcyjne grunty pod biznes hotelowy, który powinny zainteresować zagraniczne sieci hotelowe z wyższej półki” – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Z nową oferta inwestycyjną do Monachium przyjechali również włodarze Rumi, która prezentuje się w ramach salonu „Invest in Pomerania”. „Rumia stawia na synergiczny rozwój w ramach aglomeracji trójmiejskiej. Tereny, którymi zarządza nowo powołana spółka miejska to dziś prawie 20, a docelowo 82 hektary gruntów. Skorzysta na tym inwestor, dla którego możliwości wykorzystania transportu intermodalnego w oparciu o dobrą lokalizację Rumi w północnej części aglomeracji trójmiejskiej będą atutem biznesowym” – mówi Marcin Kurkowski, zastępca burmistrza miasta Rumia.