fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Koleje

Wracają pociągi na trasę Warszawa - Białystok

Fotorzepa, Darek Gorajski
Bezpośrednie pociągi z Warszawy do Białegostoku wracają na tory od połowy grudnia.

Kolej skróciła o dziesięć miesięcy roboty na odcinku trasy Rail Baltica, zamkniętym dla ruchu od października ubiegłego roku.

Trasa pomiędzy Warszawą a Białymstokiem, będąca częścią międzynarodowego szlaku prowadzącego dalej do granicy z Litwą, to jeden ze strategicznych odcinków linii kolejowych w Polsce. Przyspieszenie robót związanych z jej modernizacją było możliwe dzięki wprowadzeniu komunikacji zastępczej na odcinkach Tłuszcz-Łochów, a następnie Łochów-Sadowne. Inwestycja objęła przebudowę 66 kilometrów linii kolejowej oraz 60 obiektów inżynieryjnych, w tym mostów, wiaduktów i tuneli. Efektem ma być skrócenie czasu przejazdu, a zarazem zwiększenie bezpieczeństwa. Modernizacją objęto także położone na szlaku stacje i stykającą się z torami lokalną infrastrukturę.

Na stacji w Tłuszczu budowane są dwa kolejne perony oraz podziemne przejście, mające zastąpić dotychczasową kładkę dla pieszych. We wrześniu rozpoczęła się modernizacja w Zielonce i Wołominie. Na obu stacjach pojawią się nowe nastawnie. Przebudowane będą także skrzyżowania dróg z torami. W Wołominie przy ul. Sasina i Al. Niepodległości oraz w Zielonce przy ul. Kolejowej rozpoczęła się budowa tuneli drogowych. Tunel w Zielonce będzie miał dwa 3-metrowe pasy ruchu, chodnik dla pieszych i ścieżkę rowerową. Na odcinku od Zielonki do Wołomina Słonecznej zostanie wybudowana dodatkowa para torów, która pozwoli na rozdzielenie ruchu pociągów dalekobieżnych i podmiejskich. Natomiast w okolicach przejazdu kolejowego w Rembertowie już wybudowany został nowy przystanek Warszawa Mokry Ług, który ma być punktem przesiadkowym dla mieszkańców okolicznych osiedli.

Linia E75 ma priorytetowe znaczenie dla ruchu kolejowego, stanowi część europejskiego korytarza transportowego i jedyne połączenie kolejowe krajów nadbałtyckich z Polską i pozostałymi krajami Unii Europejskiej. Po zakończeniu jej modernizacji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 160 km/godz. Poprawi się też komfort pasażerów, którzy zyskają m.in. funkcjonalne perony, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zwiększy się również przepustowość linii, dzięki czemu uruchomiona zostanie większa liczba połączeń.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA