Nowy właściciel Piotr i Paweł chce zalać Polskę sklepami

Spar chce mieć 400 sklepów za pięć lat, co jest celem bardzo ambitnym. Przerabia też już sklepy przejętej sieci.

Aktualizacja: 28.11.2019 15:08 Publikacja: 28.11.2019 13:17

Nowy właściciel Piotr i Paweł chce zalać Polskę sklepami

Foto: Fotorzepa/Urszula Lesman

Pierwszy rebrandingowi poddany został dawny sklep Piotr i Paweł w warszawskim centrum handlowym Blue City. Po gruntownej przebudowie sklep EUROSPAR o powierzchni sprzedaży około 2,5 tys. mkw. właśnie został otworzony.

Ogółem SPAR GROUP – wyłączny operator licencji SPAR na terenie Polski – planuje zbudowanie sieci 400 sklepów w ciągu 5 lat w Polsce. Bazą do budowania sieci Spar w Polsce będzie Grupa Piotr i Paweł, której sklepy zostaną poddane rebrandingowi i zmienią szyld na SPAR. Sieć będzie także rozwijać się w oparciu o nowe umowy z niezależnymi detalistami. Firma planuje także uruchomienie nowego centrum dystrybucyjnego w Polsce.

Czytaj także: Niedziele handlowe 2020. W te niedziele będzie można zrobić zakupy w 2020 roku

- Bardzo mocno angażujemy się w polski rynek handlowy. Ważne dla nas są możliwości współpracy z dużą liczbą niezależnych detalistów, którzy często szukają dużego, wiarygodnego i stabilnego partnera. Szansą są wysokie poziomy konsumpcji w Polsce, przy czym polski konsument to klient świadomy, oczekujący produktów dobrej jakości i chętnie kupujący w dobrze zaopatrzonych sklepach – mówi Tomasz Syller, dyrektor zarządzający, członek zarządu WASZ SKLEP SPAR.

- Naszą przewagą jest międzynarodowa sieć i doświadczenie – możemy zapewnić detalistom takie wyroby, które są niedostępne w innych placówkach. Mamy szerokie doświadczenie w sprawnej i efektywnej logistyce dostaw – co oznacza doskonałe i terminowe zatowarowanie sklepów. Dla detalistów to atut, który może istotnie wpływać na ich obroty i zwiększanie bazy klientów – dodaje.

SPAR GROUP – jako inwestor – wspiera Grupę Piotr i Paweł w zakresie spłaty zobowiązań, negocjacji umownych i rozwoju. Dotychczas podpisano lub odnowiono kontrakty z prawie 300 dostawcami. Zgodnie z planem, w systemie logistycznym jest już dostępnych ponad 6,5 tys. produktów od prawie 500 dostawców, a do końca roku liczba produktów wzrośnie do 7,5 tys.

Ponadto SPAR GROUP uruchomi w Polsce nowoczesne centrum dystrybucyjne dla obsługi detalistów. Prowadzone są już warsztaty z zespołem logistycznym oraz analiza potencjalnych lokalizacji. Nowe centrum logistyczne będzie uzupełnieniem i rozszerzeniem możliwości logistycznych wynikających z dotychczasowej infrastruktury Grupy Piotr i Paweł – w tym dwóch centrów magazynowych zlokalizowanych pod Poznaniem i Warszawą.

Pierwszy rebrandingowi poddany został dawny sklep Piotr i Paweł w warszawskim centrum handlowym Blue City. Po gruntownej przebudowie sklep EUROSPAR o powierzchni sprzedaży około 2,5 tys. mkw. właśnie został otworzony.

Ogółem SPAR GROUP – wyłączny operator licencji SPAR na terenie Polski – planuje zbudowanie sieci 400 sklepów w ciągu 5 lat w Polsce. Bazą do budowania sieci Spar w Polsce będzie Grupa Piotr i Paweł, której sklepy zostaną poddane rebrandingowi i zmienią szyld na SPAR. Sieć będzie także rozwijać się w oparciu o nowe umowy z niezależnymi detalistami. Firma planuje także uruchomienie nowego centrum dystrybucyjnego w Polsce.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy
Handel
Biden chce uderzyć w Chiny. Wzywa do potrojenia ceł na metale
Handel
Pęka handel Chin z Rosją. Kreml po prośbie w Pekinie