Nie tylko znane marki są w cenie

Sprzedaż marek własnych w Polsce warta jest już ponad 30 mld zł. Najmocniej wypromowały je na naszym rynku dyskonty

Publikacja: 17.10.2019 14:27

Nie tylko znane marki są w cenie

Foto: Adobe Stock

Jak podaje firma Nielsen już ponad 20 proc. sprzedaży kategorii FMCG przypada ma marki własne. W 2018 r. ich sprzedaż wzrosła o 5,2 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Dyskonty odpowiedzialne za 81,8 proc. sprzedaży marek własnych w Polsce, stworzyły też potęgi marek nabiałowych. Mleczna Dolina z Biedronki i Pilos z Lidla należą do najczęściej kupowanych produktów marek własnych.

- Produkty marek własnych na dobre zagościły w Polskich domach. Co 5 artykuł w koszyku FMCG to produkt marki własnej, kupowany najczęściej w dyskoncie, gdzie najchętniej sięgamy po nabiał - mówi Justyna Duda, senior client consultant w Nielsen Connect, jedna z autorek raportu. Marki własne można przypisać do czterech głównych grup pod względem ich znaczenia dla danej kategorii oraz dynamiki rozwoju. Według Nielsena Connect marki własne nabiałowe charakteryzują się wzrostem i udziałem powyżej średniej, co oznacza że ta grupa wciąż posiada potencjał dalszego wzrostu - dodaje ekspertka.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Trump wraca z wysokimi cłami dla Europy. Nie zrobił wrażenia na UE
Handel
Kazachstan zablokował rosyjski import. Paraliż ruchu na granicy z Rosją
Handel
Rosyjski sąd znacjonalizował i przekazał państwu aktywa amerykańskiej firmy spożywczej
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama