Biedronka atakuje nowym gangiem maskotek. Tym razem Fajniaki

Nowe maskotki Biedronki mają nie tylko bawić dzieci, ale także budować ich świadomość ekologiczną.

Publikacja: 26.08.2020 15:27

Biedronka atakuje nowym gangiem maskotek. Tym razem Fajniaki

Foto: materiały prasowe

Od 27 sierpnia w Biedronkach pojawią się nowe maskotki. Po Świeżakach i Słodziakach, które wzbudzały emocje przy kasach i nie tylko, nadszedł czas na Fajniaki. Na razie Biedronka drażni ciekawość nieco tajemniczymi spotami, ale już za moment wszystko będzie oczywiste.

Na razie wiadomo, że nowym maskotkom, Gangowi Fajniaków, będzie towarzyszyć hasło „Bycie eko jest fajne". Oczywiście maskotkom, jak przy poprzednich akcjach, będzie towarzyszyć książka dla najmłodszych. Tym razem będzie ona opowiadać o ekologii i wpływie człowieka na zmiany klimatu oraz otaczającą nas przyrodę. Maskotki zaś przedstawiać będą drzewa, zwierzęta, słońce, zjawiska atmosferyczne a nawet smog – do zdobycia będą Chmurka Celinka, Drzewo Dobromir, Foka Frania, Jarzębina Julka, Kropla Ksenia, Piesek Piotruś, Słońce Sonia, Ważka Wiola oraz Smog Stefek.

- Kontynuujemy zapoczątkowaną wiele lat temu dbałość o właściwą rolę warzyw i owoców w diecie najmłodszych i aktywne wspieranie polskiej gospodarki, kładąc przy tym silny nacisk na przyrodę, przy jednoczesnym utrzymaniu formy edukacji poprzez zabawę. To wartości kluczowe dla naszej sieci. Także dlatego, że oznaczają wspólne działanie dla tworzenia dobra i lepszego jutra. Za sprawą akcji „Gang Fajniaków" chcemy podzielić się tymi wartościami z najmłodszym pokoleniem i jego rodzicami – mówi, cytowana w komunikacie prasowym Beata Jankowiak, dyrektorka działu marketingu sieci Biedronka i członkini zarządu sieci.

Maskotki i książki będą dostępne w sklepach do 2 grudnia lub wyczerpania zapasów, a naklejki promocyjne można zbierać od 27 sierpnia do 18 listopada. Zasady zdobywania Fajniaków są podobne do tych, które były przy akcjach z Słodziakami czy Świeżakami. Za każde wydane 50 zł klient otrzymuje naklejkę – 60 naklejek oznacza maskotkę za darmo, a 40 maskotkę za 19,99 zł. Biedronka promuje też niektóre zakupy i klient, który odpowiednio ułoży swoje zakupy może zdobyć nawet 5 naklejek wydając co najmniej 50 zł. Dodatkowe naklejki można bowiem dostać za: okazanie karty Moja Biedronka, zakup co najmniej jednego warzywa lub owocu, zakup produktu z oferty specjalnej oraz, i to jest nowość, „zakup produktów tworzących wartość polskiej gospodarki".

- Zdecydowaliśmy się promować dodatkową naklejką takie towary, które tworzą wartość dodaną dla polskiej gospodarki: są produkowane lub modyfikowane w Polsce, gwarantują miejsca pracy w naszym kraju i wspierają jego rozwój. Dla Biedronki to nie pierwsza inicjatywa wspierania polskich dostawców. Nasza sieć robi to konsekwentnie od 25 lat, ostatnio chociażby poprzez akcję „Czas na wspieranie małych przedsiębiorców". Kontynuujemy te działania także przy Fajniakach, bo wierzymy, że rozwój polskiej gospodarki to korzyść dla nas wszystkich – mówi Maciej Łukowski, dyrektor handlowy sieci Biedronka i członek zarządu sieci.

Oprócz maskotek można będzie też zdobyć (za 15 naklejek) książkę o przygodach Fajniaków. Książka będzie też dostępna bez konieczności zbierania naklejek w cenie 9,99 zł. Do tego Biedronka przygotowała specjalne aplikacje z grami i quizami. Korzystanie z aplikacji można połączyć z lekturą – w książce znajdą się specjalne kody QR.

Można oczywiście twierdzić, że maskotki te są kosztowne – by zdobyć je „za darmo" trzeba wydać od 600 do 3000 złotych. Jednak odbywa się to przy okazji zakupów, można być więc pewnym, że również te maskotki trafią do polskich domów.

Biedronka to największa sieć detaliczna w Polsce. Ma ponad 3 tys. sklepów i zatrudnia ponad 70 tys. pracowników. W 2019 polscy klienci odwiedzili sklepy Biedronki 1,3 mld razy.

Handel
Auchan opuścił Rosję. Wielki majątek francuskiej sieci oficjalnie kupił 23-latek
Handel
Walka z dyskontami nie tylko na ceny żywności
Handel
Lepsze dwa lata dla handlu na świecie
Handel
Walka na ceny z dyskontami wychodzi poza żywność. Teraz odzież i wyposażenie domu
Handel
Grzegorz Pytko, Biedronka: To nie my rozpoczęliśmy ostrą walkę na obniżki cen