18 grudnia przy ul. Prymasa Tysiąclecia w Warszawie został otwarty sześciotysięczny sklep Żabka. Sklep ma 85 mkw. sali sprzedaży i oferuje klientom szereg szybkich przekąsek, dań gotowych oraz produktów spożywczych. To już 600 sklep sieci w Warszawie.
Czytaj także: Niedziele handlowe 2019. W te niedziele będzie można zrobić zakupy w 2019 roku
– W 2019 roku otworzyliśmy 650 nowych sklepów, zmodernizowaliśmy ok. 1,6 tys. placówek. Co ważne rozwijamy się nie tylko w dużych aglomeracjach, ale również w miejscowościach do 50 tys. mieszkańców - mówi Tomasz Suchański prezes zarządu firmy Żabka Polska. - W tym roku otworzyliśmy sklepy w 36 miejscowościach, w których wcześniej nas nie było. Pojawiamy się w dogodnych lokalizacjach i w odmienionym formacie, który został bardzo pozytywnie przyjęty przez konsumentów i wpłynął na 30 proc. wzrost liczby nowych klientów w sklepach po modernizacji – dodaje.
Czytaj także: Sklepy w Wigilię i Sylwestra. Do której będzie można zrobić zakupy?
Żabka nadal rozwija swój format otwierając sklepy w nowych lokalizacjach, by w pobliżu miejsc tranzytowych mogli zrobić szybkie zakupy na śniadanie czy obiad. Żabki pojawiły się m.in. w warszawskim metrze, ma dworcach kolejowych, w przejściach podziemnych. W wyborze lokalizacji dla nowych sklepów pomocna jest sztuczna inteligencja, która z dużą dokładnością ocenia każdy lokal i dopasowuje do niego asortyment. Firma podkreśla, że dzięki dużej elastyczności, Żabka może być także obecna w różnych przestrzeniach, jak poznański biurowiec Bałtyk, gdzie pod koniec listopada powstał najmniejszy sklep sieci. W 2019 r. sieć pojawiła się w wyjątkowych lokalizacjach łączących nowoczesność z tradycją jak Kazimierz i Rynek Główny w Krakowie, na wrocławskim Rynku, zwiększyła również liczbę sklepów modułowych w miejscowościach nadmorskich.