Reklama

Lidl testuje samoobsługowe kasy

Pierwsze dwa sklepy sieci Lidl zostały wyposażone w samoobsługowe kasy.

Publikacja: 16.10.2019 14:53

Lidl testuje samoobsługowe kasy

Foto: Bloomberg

Od niecałych dwóch tygodni klienci Lidla w galerii MM w Poznaniu mogą korzystać testowo z kas samoobsługowych. Według branżowego serwisu wiadomościhandlowe.pl kasy tego typu, na razie nieczynne, pojawiły się także w jednym z warszawskich sklepów. Oznacza to, że sieć spełnia zapowiedzi swojego prezesa z kwietnia – Maksymilian Braniecki zapowiadał wówczas, że Lidl będzie takie testy prowadzić zastrzegając przy tym, że nie tyle chodzi o oszczędności, co o zastąpienie brakujących rąk do pracy. 

Testy samoobsługowych kas prowadzi także szwajcarski Lidl, który w razie sukcesu planuje umieszczenie ich we wszystkich swoich placówkach. Planów używania klientów w roli kasjerów nie ma za to Lidl na swoim rodzimym, niemieckim rynku.

Kasy samoobsługowe pojawiły się w ostatnich latach w większości sieci handlowych w Polsce. Dużo samoobsługowych stanowisk mają Auchan czy Carrefour. Taką formę pobierania płatności od klientów rozwija też Rossmann. Samoobsługowe stanowiska sprzedaży są też coraz liczniejsze w sieciach barów szybkiej obsługi, szczególnie mocno stawia na nie McDonald’s.

- Działając w myśl idei „Więcej na radość z życia”, zawsze dążymy do tego, aby zakupy w sklepach Lidl Polska były wygodnym, prostym oraz szybkim doświadczeniem. Jesteśmy świadomi, że duża część naszych klientów jest zainteresowana korzystaniem z kas samoobsługowych, dlatego właśnie prowadzimy pilotaż pierwszych kas bezobsługowych. Chcielibyśmy jednocześnie dodać, że takie rozwiązanie znacząco ułatwi pracę pracownikom – będą mieli więcej swobody, aby zająć się innymi czynnościami związanymi z funkcjonowaniem sklepu – mówi, w odpowiedzi na pytania „Rzeczpospolitej”, Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication Lidl Polska.

Dodała, że testy kas samoobsługowych odbywają się aktualnie w dwóch lokalizacjach, w Poznaniu oraz Warszawie. 

Reklama
Reklama

- Naszym głównym celem jest zadowolenie klientów. To dla nich zmieniamy nasze sklepy, rozwijamy ofertę, pracujemy nad wysoką jakością asortymentu, które zawsze oferujemy w atrakcyjnej, niskiej cenie oraz powiększamy możliwości, jakie daje nasza sieć - zaznacza. 

Handel
USA zniosły sankcje na nawozy z Białorusi. Co to oznacza dla rynku?
Handel
Pracownicy sieci Kaufland protestują. Odchodzą od kas na dwie godziny
Handel
UOKiK wygrywa w sądzie z Biedronką. Sieć zapłaci potężną karę
Handel
Prada reaguje na krytykę. Limitowana kolekcja Kolhapuri powstanie w Indiach
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Handel
Wielka zmiana dla browarów. Zatrzymają swoje systemy kaucyjne
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama