Na macierzystym rynku Carrefoura, we Francji, działa już 21 sklepów pod szyldem Carrefour Bio. Można w nich znaleźć znacznie szerszą niż w tradycyjnych supermarketach i sklepach sieci ofertę produktów bio, czyli pochodzących z ekologicznych upraw. Polska ma stać się kolejnym rynkiem, na którym francuska sieć będzie testować ten format (Carrefour Bio działa już np. w Madrycie). W ofercie sklepów „bio” znajduje się od 1,4 tys. do 4 tys. produktów.
Pierwszy polski Carrefour Bio ma zostać otwarty pod koniec marca na warszawskim Powiślu. Jak informuje portal wiadomościhandlowe.pl, sieć szuka już pracowników do swojej nowej placówki. Jej otwarcie jest elementem realizacji globalnej strategii Carrefoura – Act for Food. W jej ramach francuski koncern postawił sobie za cel bycie liderem sprzedaży ekologicznej żywności w krajach, w których działa. Carrefour twierdzi, że jego celem jest „demokratyzacja ekologicznej żywności”.
Czytaj także: Carrefour mocniej wchodzi w internet, teraz przez Szopi
W Polsce zobowiązania sieci w ramach poszerzania dostępności żywności ekologicznej obejmują nie tylko otwarcie sklepu testowego (i być może dalszych, w modelu franczyzowym), ale także: wspieranie rolników w przechodzeniu z rolnictwa konwencjonalnego na ekologiczne, wprowadzenie do 2020 roku 100 nowych produktów bio o polskim pochodzeniu, rozwój oferty warzyw i owoców bio czy nawet podpisywanie kontraktów farmerskich z rolnikami (dającymi rolnikom większą pewność odbioru ich produktów).
Sklep Carrefour Bio to jeden z elementów tej strategii, którą Carrefour chwalił się 22 stycznia na forum Koalicji na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności Bio. W Koalicji uczestniczą takie podmioty, jak Polska Izba Żywności Ekologicznej czy stowarzyszenie EKOŁAN. Na pierwszym posiedzeniu reprezentowane było także Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wis.