fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Zamiast książki gazetka reklamowa? Polacy uwielbiają je czytać

Lidl
88 proc. kupujących przegląda je przed zakupami. Najczęściej sięgają po te z logo Lidla i Biedronki.

Polacy wkładają w planowanie zakupów dużo uwagi. Starają się zaoszczędzić czas i pieniądze na regularnie kupowanych towarach, potrzebnych w każdej kuchni. Dlatego też to gazetki sklepów spożywczych cieszą się największą popularnością – Tomek Machniak, CEO w Moja Gazetka. Firma wraz z Lisonic przygotowała raport na temat korzystania przez Polaków z tego rodzaju narzędzia.

Okazuje się, że 88 proc. kupujących przegląda gazetki przed zakupami zawsze lub często. Głównie kupujących interesowała w 2018 roku gazetka Biedronki, natomiast gazetka Lidla były na drugim miejscu. 65 proc. osób przeglądających gazetki dokonuje zakupów niemal codziennie.

Czytaj także:  Biedronka wyprzedaje za grosze 

Ciekawostką jest fakt, że gazetki tuż przed zakupami przegląda zaledwie 22,5 proc. ankietowanych, aż 68,6 proc. przegląda je w tzw. ,,wolnej chwili”. Jeszcze mniej osób przegląda gazetki szukając konkretnego produktu, czyni tak zaledwie 8,2 proc. badanych osób. Aż 93,6 proc. ankietowanych przegląda je w domu, a tylko 9,7 proc. w sklepie.

Autorzy raportu podają, że jako konsumenci jesteśmy coraz bardziej wyczuleni na hasła reklamowe, promocje i wszelkiego typu akcje sprzedażowe. Czujność w tym obszarze idzie w parze z selekcją informacji, które do nas docierają. Zdigitalizowane gazetki reklamowe czy aplikacje z listami zakupów ułatwiają nam dokonanie odpowiedniego wyboru. Przeglądanie gazetek na pewno pomaga wybrać najlepszy dla nas sklep i dopasowaną pod nasze preferencje promocję.

Raport wykazuje, że w minionym roku największym zainteresowaniem cieszyła się promocja dotycząca piwa Radler Okocim 4-pack, którą w lipcu realizował sklep InterMarche. Na drugim miejscu znajduje się woda źródlana Pure Life 1 szt dostępna w tym samym sklepie. Miejsce trzecie na podium zajmuje promocja prowadzona w Biedronce na cukier Diamant lub Słodka Łyżeczka 1 kg. Pierwsza dziesiątka pokazuje, że kupujący najczęściej starają się oszczędzać na produktach spożywczych i to one we wszystkich miesiącach dominują w zestawieniach.

Raport podaje, że gazetkę Biedronki, Lidla czy Kauflandu przeglądamy średnio przez 6 minut, ale robimy to tak często, że w ciągu roku gazetkę Biedronki oglądaliśmy w sumie przez 1260 lat. To co widać od razu to fakt, że najczęściej sięgamy po gazetki sklepów, które oferują głównie asortyment spożywczy. Gazetki sklepów z kosmetykami lub wyposażeniem wnętrz budzą nasze mniejsze zainteresowanie, ale nie posiadamy danych w niniejszym raporcie zestawiające informacje gdzie faktycznie dokonujemy zakupów np. kosmetyków.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA