Procentowo znacząca i tajemnicza promocja w dużej sieci sklepów

Nikt nie potwierdza, ale też nikt nie zaprzecza promocji na mocne alkohole w Stokrotce.

Aktualizacja: 15.01.2019 12:51 Publikacja: 15.01.2019 12:43

Procentowo znacząca i tajemnicza promocja w dużej sieci sklepów

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski

Sieci handlowe zazwyczaj szeroko reklamują swoje promocje używając wszystkich dozwolonych prawem sposobów. Dotyczy to także ofert alkoholi, z których reklamą trzeba uważać. Jednak sieć Stokrotka najwyraźniej zdecydowała się na niestandardowy krok i o swojej ofercie promocyjnej… milczy. Jednak ofertę Stokrotki wychwycili dziennikarze serwisu finanse.wp.pl, którzy zauważyli, że sieć ma promocję „Sprzedaż okolicznościowa wódki”, która obejmuje 7 gatunków czystej wódki w butelkach 0,5 litra.

W ramach tej promocji klienci kupujący większe ilości wódki mogą liczyć na rabaty zależne od ilości zakupionych butelek. Minimalną ilością jest 12 butelek, następny próg zaczyna się od 101, potem od 151 i powyżej 200.

Oferta skierowana jest więc do osób planujących większą imprezę (np. wesele), w czasie której alkohol poleje się strumieniami. Rabaty zależą tez od gatunku wódki. Serwisowi finanse.wp.pl udało się np. ustalić, że najniższy rabat jest przy zakupie Żubrówki Białej (ale i tak znaczący, bo 5 proc. rabatu to złotówka na butelce), a najwyższy dotyczy wódki Norvegia i przy zakupie 200 butelek (lub więcej) można liczyć na 25 proc. rabatu.

Oferta nie jest dostępna we wszystkich sklepach sieci – prowadzą ją tylko placówki własne Stokrotki, nie jest więc dostępna w sklepach franczyzowych. Pracownicy sklepów nie zawsze o tej promocji wiedzą, ale dociekliwy klient bez problemu z niej skorzysta. Promocja jest więc bardzo poufna i… bardzo korzystna dla wszystkich planujących duże imprezy pełne alkoholu. Idealna więc na karnawał czy przy przygotowaniach do dużych rodzinnych spotkań, w czasie których Polacy piją dużo.

Nie udało się nam skontaktować ze Stokrotką i wyjaśnić powodów, dla których sieć jest tak tajemnicza ze swoją promocją. Jak tylko sieć odpowie na nasze pytania, umieścimy jej odpowiedzi.

Swoją tajemniczość w kwestii promocji, Stokrotka tłumaczy przepisami prawa:

Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi wprowadza restrykcyjne regulacje dotyczące promocji i reklamy alkoholu, w tym ogranicza możliwość informowania o stosowanych promocjach poza wydzielonymi stoiskami alkoholowymi. Stosując się do tych przepisów nie możemy publicznie, w tym poprzez media informować o takich promocjach.

- powiedziała "Rzeczpospolitej" Urszula Skałecka, Kierownik Biura Zarządu.

Sieci handlowe zazwyczaj szeroko reklamują swoje promocje używając wszystkich dozwolonych prawem sposobów. Dotyczy to także ofert alkoholi, z których reklamą trzeba uważać. Jednak sieć Stokrotka najwyraźniej zdecydowała się na niestandardowy krok i o swojej ofercie promocyjnej… milczy. Jednak ofertę Stokrotki wychwycili dziennikarze serwisu finanse.wp.pl, którzy zauważyli, że sieć ma promocję „Sprzedaż okolicznościowa wódki”, która obejmuje 7 gatunków czystej wódki w butelkach 0,5 litra.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Biden chce uderzyć w Chiny. Wzywa do potrojenia ceł na metale
Handel
Pęka handel Chin z Rosją. Kreml po prośbie w Pekinie
Handel
Drożyzna zmienia gusta konsumentów w Polsce. Cena ma znaczenie
Handel
Polacy pokochali diamenty. Jubilerzy zacierają ręce
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Handel
Koniec z alkoholem na stacjach benzynowych? Premier Tusk rozważa ten pomysł