fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Ikea coraz mocniej stawia na e-zakupy. Kolejny punkt odbioru w Polsce zamiast sklepu

Bloomberg
Gigantyczne sklepy to najwyraźniej za mało, by sprostać konkurencji w obecnych czasach.

Ikea otworzyła w Białymstoku swój kolejny Punkt Odbioru Zamówień. Umiejscowiona przy centrum handlowym Auchan Produkcyjna placówka umożliwia odbiór zamówień dokonanych w internetowym sklepie szwedzkiego giganta.

Czytaj także: IKEA się zmienia. Stawia na sklepy bliżej centrum miast?

- Chcemy być coraz bliżej naszych klientów aby zapewnić im stały i łatwy dostęp do produktów i inspiracji IKEA. Nieustannie rozwijamy nowe kanały sprzedaży i staramy się aby nasi klienci mogli robić zakupy w najwygodniejszy dla nich sposób. Wiemy, że mieszkańcy Białegostoku często robią zakupy w sklepie IKEA Targówek, i cieszymy się z ich wizyt. Jednak zdajemy sobie sprawę, że podróż do sklepu jest czasochłonna i niedostępna dla wszystkich. Na pewno łatwiej zrobić zamówienie produktów IKEA przez internet lub telefon i odebrać je w Punkcie Odbioru Zamówień lub skorzystać z usługi wniesienia bezpośrednio do domu. Cieszymy się, że białostoczanie mają teraz taką możliwość – mówi, cytowana w komunikacie prasowym, Magdalena Krokowska-Wicherek, dyrektor sklepu IKEA Targówek.

To już piąty POZ Ikei w Polsce. Poza Białymstokiem są one obecne w Rzeszowie, Opolu, Szczecinie i Kaliszu. Ułatwiają one dostęp do oferty meblowego potentata tym klientom, którzy do gigantycznych sklepów sieci mają daleko. W Polsce Ikea ma 10 pełnowymiarowych sklepów i planowała budowę kolejnych, jednak w ostatnim czasie zarzucono plany budowy Ikei w Zabrzu, a plany Ikei na warszawskiej Woli zostały, jak twierdzą Wiadomości Handlowe, zawieszone. Powstanie za to mniejszy rozmiarowo sklep w warszawskim CH Blue City na Ochocie, będący częścią trendu budowy mniejszych placówek będących jednak bliżej klientów i centrów miast. Takie placówki powstały w Gdyni i Olsztynie i nazywają się Ikea Gościnnie – klienci mogą tam spotkać doradców, którzy pomoga w wyborze i złożeniu zamówienia.

Rozwój nowych kanałów sprzedaży i nowych formatów sklepów (jak Ikea Gościnnie) wynika z konieczności sprostania nowym wyzwaniom. Klienci w coraz większym stopniu skłonni są do robienia zakupów przez internet, silna na świecie jest też konkurencja gigantów e-handlu takich jak Amazon, mających w swojej ofercie praktycznie wszystko. Zmusza to Ikeę do szukania nowych sposobów docierania do klientów.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA