fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Rośnie wsparcie dla eksportowej ekspansji

Fotorzepa, Marta Bogacz
Polski eksport w roku 2020 sięgnie 230–240 mld euro. W tym eksport artykułów żywnościowych wyniesie 32–35 mln euro – prognozuje Stowarzyszenie Eksporterów Polskich.

Ta organizacja zrzeszająca ponad 300 firm prowadzących działalność eksportową i współpracująca z przeszło 5 tys. przedsiębiorstw z różnych branż opracowała „Strategię proeksportowego rozwoju gospodarki". Jej kierunki były tematem dyskusji na czwartkowym XVI Kongresie Eksporterów Polskich.

Stowarzyszenie (SEP), które zamierza wspierać budowę narodowych marek, takich jak Orlen, KGHM czy Azoty, opowiada się za tworzeniem silnych klastrów, korporacji i grup producenckich, spółdzielni i spółek. Tego rodzaju działania miałyby przyspieszać rozwój m.in. sektora surowców, chemicznego, meblarskiego czy spożywczego, a więc nastawionych na eksport.

SEP zapowiada, że będzie mocniej wspierać zagraniczną ekspansję przedsiębiorstw w ramach strategii odpowiedzialnego rozwoju. Ma ona przyczynić się do skoncentrowania się firm na rynkach uznawanych za priorytetowe i perspektywiczne. Ważne jest zwiększenie skuteczności zarówno dyplomacji ekonomicznej, jak i promowania ...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA