Wszystko zaczęło się, gdy Shinhan Investment Corp, firma oferująca usługi maklerskie oraz rozwiązania z zakresu bankowości inwestycyjnej, wypuściła w okresie ostatnich świąt Bożego Narodzenia "akcyjne karty podarunkowe", dostępne w sklepie internetowym o nazwie Kakao Gift, będącym częścią aplikacji do komunikacji internetowej KakaoTalk.
Od grudnia 2020 r. Koreańczycy, zamiast kupować swojej drugiej połówce latte w Starbucksie, w prosty sposób mogą sprawić, że stanie się ona jednym z udziałowców tej firmy. Kupujący karty podarunkowe, mogą także zdecydować się na wybór droższych akcji, np. Apple’a (karta z akcjami tej firmy kosztuje 25 tys. wonów, czyli równowartość 22 dol.), tudzież Tesli (30 tys. wonów za akcję, 26 dol.) - pisze Business Insider Polska.
Co istotne, wejście w posiadanie udziałów nie jest skomplikowane. Aby móc cieszyć się z posiadanych akcji, obdarowana osoba musi tylko utworzyć konto maklerskie i zarejestrować kod karty podarunkowej.
Od 24 grudnia 2020 r. bank Shinan Investment sprzedał już 20 tys. kart podarunkowych z akcjami firm - wynika ze statystyk dziennika "Chosun Ilbo". Analitycy Shinan zauważyli, że ich produkt był najbardziej popularny wśród 20- i 30-latków.