Mamy sukces związany z cyklem życia opakowań, sukces jak na Polskę po prostu duży, no i wyjątkowy...
Tak, to sukces związany z niewprowadzaniem odpadów do środowiska. Chodzi o inicjatywę, którą podjęliśmy jako Grupa Żywiec, zmierzającą do tego, żeby opakowanie, które dla nas jest najbardziej przyjazne dla środowiska, czyli butelka zwrotna, jeszcze lepiej rotowało i żebyśmy jeszcze mniej odpadów wprowadzali do środowiska.
Jak chcecie to osiągnąć?
Postanowiliśmy rozwiązać największą barierę, którą mają dziś konsumenci w związku z oddaniem butelki zwrotnej do sklepu, a mianowicie paragon. Jak pan by poszedł do sklepu, który nie uczestniczy w naszej akcji i próbował oddać butelkę, której pan nie kupił w danym sklepie, zażądano by od pana paragonu. To powodowało, że konsumenci w niewystarczający sposób oddawali butelki. Rocznie nawet 100 mln butelek, które powinny trafić z powrotem do browaru i być napełnione piwem, nie wracało do nas. To są duże straty, ale też duża niekorzyść dla środowiska. Bo butelka, która może krążyć wielokrotnie, trafiała do odpadów i na wysypisko. Dlatego że też konsumenci nie zawsze wiedzą, jaka butelka jest zwrotna, a jaka nie. W efekcie często te zwrotne nie trafiają do ponownego przetworzenia.
A teraz można pójść do sklepu nawet bez paragonu i wybrany sklep tę butelkę przyjmie.