Reklama

Roche. Innowacje tworzymy w Polsce

Rozwój nauki, stymulacja polskiej gospodarki oraz transfer know-how to główne założenia stworzonego przez Roche Polska projektu „Nauka ratuje życie". Chodzi o wprowadzenie nowej jakości i innowacyjnych rozwiązań. Materiał partnerski firmy Roche.

Publikacja: 04.09.2018 21:00

Sala podań leków

Sala podań leków

Foto: materiały prasowe

Historia Roche to ponad 100 lat ciągłych starań o poprawę sytuacji pacjentów. To właśnie w laboratoriach firmy Roche powstawały przełomowe terapie w zakresie zaburzeń stanu psychicznego, raka piersi, raka jelita, raka płuca, stwardnienia rozsianego czy też hemofilii, a także narodziły się idee wygodniejszych form podania leków czy też zupełnie nowych mechanizmów działania terapii biologicznych.

Działając na styku medycyny, farmacji i biotechnologii, mamy przyjemność uczestniczyć w unikatowych, interdyscyplinarnych projektach naukowych i badawczych, a także inicjować partnerstwa publiczno-prywatne.

W Roche wierzymy, że „Nauka ratuje życie". Dlatego w 2017 r. rozpoczęliśmy realizację szeregu inicjatyw, których wspólnym mianownikiem jest innowacja. Kluczowe filary projektu to:

> edukacyjne sale do podań leków,

> wspieranie nauki w Polsce,

Reklama
Reklama

> inwestycje w polską gospodarkę.

Edukacyjne sale do podań leków

W ramach projektu „Nauka ratuje życie" w partnerstwie publiczno-prywatnym z polskimi szpitalami oraz Centrum Nauki Kopernik w Warszawie otworzyliśmy edukacyjne sale do podań leków, dzięki którym najmłodsi pacjenci odbywają leczenie w warunkach zapewniających wygodę i bezpieczeństwo w czasie podawania leku, ale również – dzięki aranżacji sal i wykorzystaniu materiałów edukacyjnych – otrzymują inspirację do twórczego myślenia, rozwijania zainteresowań i pasji. Za przygotowanie koncepcji i treści odpowiadali Wojciech Mikołuszko oraz Joanna Rzezak.

– Wraz z Centrum Nauki Kopernik stworzyliśmy program, którym chcemy inspirować najmłodszych do odkrywania, jak wyjątkowym obszarem jest medycyna i wiedza na temat ludzkiego ciała. Zależy nam też na stworzeniu pacjentom środowiska, w którym lepiej będą znosić trudy leczenia – mówi Agnieszka Kosowska, dyrektor ds. prawnych i komunikacji w Roche Polska.

Inwestujemy w badania i rozwój

 

Reklama
Reklama

Wspieramy naukowców

W ramach projektu „Nauka ratuje życie" firma Roche Polska współpracuje z uczelniami wyższymi. Owocem kooperacji jest między innymi inicjatywa BioTech Leaders Academy, której celem jest rozwój potencjału młodych naukowców z Uniwersytetu Warszawskiego czy też program doktoratów wdrożeniowych realizowanych wspólnie przez Roche Polska i Uniwersytet Medyczny w Łodzi.

– Rola ośrodków akademickich jest nieoceniona, nie tylko w budowaniu przyszłej kadry naukowej, ale także jako partnera w realizacji wspólnych przedsięwzięć w ochronie zdrowia. We współpracy z Uniwersytetem Medycznym w Łodzi uruchamiamy pierwszy program doktoratów wdrożeniowych. To program, który realnie wspiera dywersyfikację gospodarki oraz reorientację w kierunku tworzenia usług o wysokiej wartości wytyczoną w strategii na rzecz odpowiedzialnego rozwoju – mówi Agnieszka Kosowska.

Inwestycje w Polsce

W 2017 roku razem z Centrum Onkologii-Instytutem im. Marii Curie Skłodowskiej stworzyliśmy Centrum Naukowo-Przemysłowe (CNP) i Oddział Badań Wczesnych Faz (OBWF). OBWF to pierwszy w naszym kraju ośrodek onkologiczny, który umożliwia naukowcom czynny udział w pracach nad rozwojem nowych leków na tak wczesnym etapie.

Ośrodek jest otwarty dla wszystkich firm i instytucji, które chcą rozwijać nowe terapie w Polsce.

- Materiał Partnerski Firmy Roche

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama