"Obroty grupy Enel-Med wyniosły 417, 7 mln złotych, co stanowiło wzrost o 12,4 proc. rok do roku. Tym razem motorem napędowym były usługi FFS (płatność za usługę - przyp. red.), w tym obszarze dynamika wyniosła 17 proc. Grupa rozwijała usługi FFS zarówno w obszarze przychodni specjalistycznych, stomatologii, diagnostyki obrazowej jak i usług szpitalnych.

W 2019 roku grupa konsekwentnie realizowała strategię zwiększania marżowości świadczonych usług. Ponieważ główne źródło przychodów grupy stanowią abonamenty medyczne (67 proc. udziału w przychodach), zwiększenie marżowości oznaczało intensywne renegocjacje z dotychczasowymi klientami, zwiększenie stawek w nowej sprzedaży, jak również w niektórych przypadkach konieczność zakończenia współpracy z nierentownymi klientami" - czytamy w liście prezesa Jacka Jakuba Rozwadowskiego.

Dodatkowo grupa na szeroką skalę świadczy e-wizyty. W zeszłym roku wprowadziła boty do obsługi połączeń, a z aplikacji mobilnej korzysta ponad 150 tys. pacjentów. Jednak z powodu pandemii koronawirusa zarząd obecnie rozważa ograniczanie nowych inwestycji.

W czwartek po 10 walory Enel-Medu taniały o 3,5 proc., do 11,1 zł. Kapitalizacja przekraczała 261,5 mln zł.