Materiał powstał we współpracy z Ergo Hestia
W jaki sposób pandemia zmieniła podejście do CSR?
Z biznesowego punktu widzenia pandemia wywołała dużo zamieszania, co wpłynęło także na społeczne zaangażowanie firm. Firmy traktujące CSR tylko w kategoriach marketingowych z powodu pandemii zrezygnowały z tego typu zobowiązań i projektów. Możliwe jest też jednak inne podejście, które zakłada stricte prospołeczny wymiar działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. Waga takich inicjatyw CSR nawet urosła w czasie pandemii i są one rozwijane.
Co zyskało na znaczeniu?
W pierwszym etapie na znaczeniu zyskały świadczenia pomocowe. ERGO Hestia zaangażowała się w tego typu działania, kupując niezbędny sprzęt ratownikom w ramach akcji #MuremZaRatownikami. W ten sposób udzieliliśmy wsparcia o wartości 1 mln zł. Nie zrezygnowaliśmy też z naszych długofalowych działań. Kontynuujemy utrzymywanie i rozwijanie parku, który kilka lat temu zbudowaliśmy niedaleko budynku ERGO Hestii. Zainwestowaliśmy też w pasiekę dla pszczół, która mieści się na dachu naszego biurowca. Oba projekty – park i pasieki – uzupełniają się i wnoszą stałą wartość do życia mieszkańców Sopotu, realnie wpływając na środowisko. Nie rezygnujemy z nich z powodu czasowych perturbacji.