fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Budowa i remont

Cena ważniejsza niż producent

materiały
13 proc. paneli na polskich dachach pochodzi od krajowych producentów – wynika z raportu Oferteo.pl

Przy wyborze paneli fotowoltaicznych Polacy kierują się głównie ceną, a kraj, z którego pochodzi producent, nie ma znaczenia – podają eksperci Oferteo.pl. - Niezależnie od marki, instalacje fotowoltaiczne to wyjątkowo nieawaryjne źródło energii. Aż 94 proc. użytkowników nie miało z nimi żadnych problemów.

Serwis Oferteo.pl łączący poszukujących usług związanych z fotowoltaiką z ich dostawcami przeprowadził badanie wśród osób, które w ubiegłym roku zdecydowały się na instalację paneli fotowoltaicznych.

Z analiz wynika, że Polacy najczęściej wybierają produkty koreańsko-niemieckiej marki QCells, z której sprzętu powstała jedna czwarta instalacji w 2019 roku. - 20 proc. inwestorów wybrało urządzenia chińskiego Ja Solar, a 16 proc. – LG Solar (producenta pochodzącego z Korei Południowej). Sporą popularnością w Polsce cieszy się też japoński Sharp.

Polscy producenci Selfa PV i Bruk-Bet Solar zajęli w rankingu odpowiednio 5. i 6. miejsce – podają eksperci Oferteo.pl. - Badanie pokazało, że dla 56 proc. Polaków nie ma znaczenia, czy firma produkująca panele pochodzi z Polski. 41 proc. przyznało natomiast, że zależało im właśnie na krajowym producencie. Dla większości badanych kluczowym czynnikiem była cena.

– Większość osób, które chciałyby rozpocząć produkcję własnej energii z paneli fotowoltaicznych, nie ma wielkiego rozeznania na rynku energetycznym. Inwestorzy nie wiedzą, jaki dokładnie sprzęt najlepiej sprawdzi się w ich mikroinstalacji, dlatego chętnie korzystają z usług firm, które zajmują się kompleksową pomocą przy jej projektowaniu – komentuje Karol Grygiel z zarządu Oferteo.pl. – Im szerszy zakres usług chcemy zlecić wykonawcy, tym dokładniejsze powinny być nasze poszukiwania. Warto nie tylko zapoznać się z opiniami na temat danej firmy, ale również porozmawiać z jej przedstawicielem i poznać szczegóły oferty.

Okazuje się, że fotowoltaika jest rozwiązaniem mało awaryjnym. Aż 94 proc. użytkowników potwierdziło, że od zamontowania instalacji nie miało z nią żadnych problemów.

- Warto również dodać, że ci, którzy doświadczyli trudności, szybko poradzili sobie z ich rozwiązaniem. W 64 proc. przypadków usterkę udało się usunąć w mniej niż tydzień, a w 24 proc. naprawa zajęła dwa - trzy tygodnie - podają analitycy.

Tak bezproblemowe działanie z pewnością wpływa na fakt, że aż 96 proc. użytkowników deklaruje zadowolenie z decyzji o montażu fotowoltaiki. - Najczęściej instalacja objęta jest gwarancją firmy zajmującej się jej montażem. Tak było w przypadku 53 proc. badanych. 44 proc. mogło liczyć na zabezpieczenie ze strony producenta paneli. Tylko 1 proc. inwestorów zdecydowało się na skorzystanie w tym zakresie z usług ubezpieczyciela. Okres gwarancji wynosił zwykle dziesięć lat (75 proc. przypadków) – podaje Oferteo.pl.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA